Αρχική > Linux, OpenSource > KDE v4 > Gnome

KDE v4 > Gnome

KDE v4
Το σκέφτηκα καλά και έχω ήδη αποφασίσει την επόμενη έκδοση του Linux που θα μπει στον υπολογιστή μου. Αυτή είναι η Fedora με το KDE v4. Αποφάσισα προς το παρόν να παροπλίσω το Gnome εις βάρους του KDE για τους εξής λόγους:

Το KDE4 είναι όμορφο. Δοκιμάζοντας τα Live CD του Ubuntu KDE4 και του Fedora KDE4 αποφάσισα πως το KDE4 είναι πραγματικά όμορφο. Ο νέος μηχανισμός widgets δίνει ένα «Macικό» στυλ. Το K menu έχει βελτιωθεί σημαντικά, και τα εικονίδια είναι σαφώς πιο όμορφα.

To KDE4 εξελίχθηκε. Το Gnome όχι! Οι προγραμματιστές του KDE έκαναν ένα βήμα πιο μπροστά. Το gnome έχει μείνει λίγο στάσιμο τον τελευταίο καιρό, ενώ η νέα έκδοση 2.22 δεν φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα.

Πλέον, τα προγράμματα KDE είναι καλύτερα. Χωρίς να το καταλάβω σιγά σιγά έκανα drop εφαρμογές Gnome και τις αντικαθιστούσα με KDE. Για παράδειγμα άφησα το Rythmbox για το Amarok (η πρώτη KDE εφαρμογή που εγκατέστησα). Άφησα το φτωχό Evince για το σαφώς καλύτερο KPDF. Απεγκατέστησα το TommBoy για χάρη του BasKet (ίσως το καλύτερο notes manager). Το Remote Desktop γίνεται αυστηρά με Krdc ενω για να ανεβάζω φωτογραφίες στο Flickr χρησιμοποιώ το KFlickr. Ακόμα και το Terminal αντικαταστάθηκε απο το Konsole. Έτσι χωρίς να το καταλάβω είχα αρχίσει να KDEοποιούμαι. Η χαρά μου έγινε μεγαλύτερη όταν είδα και οτι η νέα Fedora 9, βγαίνει σε έκδοση με προεγκετστημένο το KDE 4. Μια πολύ τολμηρή κίνηση γιατί είναι η μόνη και πρώτη διανομή που το κάνει αυτό. Μπράβο στους Fedoristas!

Τέλος, βρήκα ένα καταπληκτικό βιβλίο στον Παπασωτηρίου που λέγεται C++ GUI Programming with QT 4 το οποίο και αγόρασα και έχω μπει στο τριπάκι. Ήδη έχω γράψει 2 μικρές εφαρμογές για QT χρησιμοποιώντας τα παραδείγματα του βιβλίου και μου αρέσει πολύ. Αντίστοιχο βιβλίο δεν είχα βρει ποτέ για Gtk. Δηλαδή απλό, κατανοητό και σε στιλ «Learning by Example». Τα περισσότερα βιβλία απευθύνονται σε προγραμματιστές με τεράστια πείρα σε C++. Εγώ C++ έχω να κάνω απο το πανεπιστήμιο και πλέον πολλά επεισόδια τα έχω χάσει.Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι απλό επεξηγηματικό και είναι απο τα βιβλία που μπορούν να μυήσουν ακόμα και τον πιο άσχετο στο «κόλπο» του προγραμματισμού έστω και αν δεν έχει μεγάλη εμπειρία, αρκεί να αγαπάει το αντικείμενο.

KDE4 & QT, κάντε χώρο και για μένα… σε λίγες μέρες θα είμαι εκεί! 🙂

Κατηγορίες:Linux, OpenSource
  1. zzzzzz@zzz.com
    17 Ιουνίου, 2008 στο 1:37 μμ

    LOL…Γιαατί δεν βάζεις και Βιστα?? Τι σχέση έχουν τα χαριτωμένα κουμπάκι του KDE με την ποιότητα εβός προγράμματος? Tο Konsole είναι καλυτερο από το terminal???!!! σε τι δηλαδή? έχει πιο ωραία χρωματάκια 🙂

  2. 18 Ιουνίου, 2008 στο 3:38 πμ

    Χμμμ… Και ‘γω που πάντα χρησιμοποιούσα KDE, μου φαινόταν «καπως» το GNOME… Η γνώμη μου πάντως είναι πως η ΟΥΣΙΑ είναι να έρθει η ναιολαία στο ΕΛΛΑΚ. Και όσο πιο «έγχρωμο» γίνει αυτό (με διάφορους τρόπους..) και όσο πιο «όμορφα» κουμπάκια αποκτήσει, τόσο πιο γρήγορα θα γίνει αυτό πραγματικότητα…
    (αν και «μεγάλωσα» δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό π.χ. του Compiz-Fusion!…)

  3. 19 Ιουνίου, 2008 στο 2:36 μμ

    @zzz: Συγνώμη, άλλα δεν μπορώ να καταλάβω την επιχειρηματολογία σου. Κανείς δεν μίλησε για «χαριτωμένα κουμπάκια». Δοκίμασα με ctrl+F και τελικά διαπίστωσα πως μόνο εσύ μιλάς για «χαριτωμένα κουμπάκια». Το Konsole είναι όντως καλύτερο από το Terminal που εκτός απο την αδυναμία του να χειριστεί σωστά τα ελληνικά (στο δικό μου PC) δεν υποστηρίζει και tabs, έτσι αντί να ανοίγω 5 terminals ανοίγω ένα Konsole με 5 tabs. Σου θυμίζω οτι το tabbed browsing ήταν το μεγάλο ατού του firefox έναντι του ie σε επίπεδο GUI

    @Koment: Εγώ ακόμα δεν έχω μυηθεί σε KDE για να έχω περισσότερες λεπτομέρειες άλλα σε λίγες μέρες θα είμαι «εκεί» 😉

    Και ναι συμφωνώ πως ο μόνος τρόπος να τραβήξεις τη νεολαία είναι τα όμορφα γραφικά (δες τι γίνεται με το iPhone π.χ. που έχει τις μισές λειτουργίες ενός σοβαρού τηλεφώνου άλλα σαφως βελτιωμένο GUI). To KDE4 είναι ένα βήμα προς τα κεί.

  4. 19 Ιουνίου, 2008 στο 11:30 μμ

    Όλε, μου αρέσει να παίρνω μέρος σε flame wars.
    WindowMaker εγγύηση

  5. 20 Ιουνίου, 2008 στο 8:28 μμ

    Το Windowmaker είναι για τους φανατικούς μινιμαλιστές. Είναι way of living οπότε δεν έχω να σχολιάσω. Δεν είναι άποψη είναι τρόπος ζωής.

    Είναι ο λόγος που προτιμώ Palm devices over Windows Mobile. The Zen of Palm…

    http://palmaddict.typepad.com/palmaddicts/2006/03/the_zen_of_palm.html

  6. GUser
    28 Ιουνίου, 2008 στο 3:28 πμ

    Φίλε xpan,

    Το gnome-terminal δεν έχει κανένα πρόβλημα με τα ελληνικά, μάλλον η γραμματοσειρά που έχεις επιλέξει δεν τα υποστηρίζει. Φυσικά έχει και tabs. Επέλεξε από το μενού Αρχείο -> Άνοιγμα Καρτέλας ή απλά Shift+Ctrl+T. Τα υπόλοιπα από τα προγράμματα που αναφέρεις δεν τα χρησιμοποιώ εκτός από το Evince που τη δουλειά του την κάνει απλά και γρήγορα :).

    Επίσης εγώ δεν θα ήθελα να μπλέξω με το «micromanagement» που απαιτούν οι C/C++ για GUI προγραμματισμό και θα επέλεγα κάποια υψηλότερου επιπέδου γλώσσα. IMHO η εμμονή στην C/Glib και την C++ είναι το μεγάλο πρόβλημα με το Gnome και το KDE αυτή τη στιγμή.

  7. 1 Ιουλίου, 2008 στο 1:27 μμ

    GUser, δεν ήξερα οτι το gnome terminal υποστηρίζει tabs.. δική μου παράλειψη.

    Επίσης το Evince δυσκολεύεται να εκτυπώσει τα pdf του taxisnet (Ε1) και έτσι αναγκαστικά χρησιμοποιώ το kPDF.

  8. 20 Φεβρουαρίου, 2009 στο 8:39 πμ

    A burden of one’s choice is not felt

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε