Αρχική > Life > Κωλοχώρα

Κωλοχώρα

Είμαι εδώ και δέκα χρόνια περίπου ασφαλισμένος στο ΤΣΜΕΔΕ (ΕΤΑΑ), τις τελευταίες μέρες προσπαθούμε με κάτι φίλους να ξεκινήσουμε τη δικιά μας επιχειρηματική ιδέα. Μια εταιρία συμβουλευτικών υπηρεσιών και εφαρμογών πληροφορικής. Ο καθένας είχε αναλάβει ένα κομμάτι της διαδικασίας. Άλλος το συμβολαιογράφο και το δικηγόρο, άλλος το πρωτοδικείο και το επιμελητήριο, άλλος (εγώ, δηλαδή) την εφορία κλπ.

Πριν από λίγες μέρες ήρθε και η σειρά μου να μαζέψω τα χαρτιά και να τα πάω στην Εφορία. Τα μαζεύω, κατεβαίνω στο κέντρο και ανεβαίνω με μεγάλη ανησυχία τις σκάλες για τον τρίτο όροφο που είναι το μητρώο.  Ανησυχία γιατί ξέρω ότι συνήθως οι συναλλαγές με το δημόσιο είναι δύσκολες. Φτάνει η σειρά μου και δίνω το φάκελο στην κυρία που με φώναξε στο ταμείο. Κοιτάζει τα χαρτιά και μου εξηγεί ότι ο φάκελος είναι ελλιπής και ότι χρειάζεται ακόμα μια βεβαίωση εξαίρεσης εισφορών από το ΤΕΒΕ (ΟΑΕΕ) για μένα. Τις λέω πως δεν έχω καμία σχέση με τον ΟΑΕΕ και ότι είμαι ασφαλισμένος στο ΤΣΜΕΔΕ όπου και καταθέτω κανονικά τις εισφορές μου όπως περιγράφει και η ασφαλιστική ενημερότητα για την οποία έχασα ένα ολόκληρο πρωινό περιμένοντας στην ουρά του ΤΣΜΕΔΕ. Με τα πολλά παίρνω το φάκελο και φεύγω ξέροντας πως σε 3 μέρες θα έληγε η προθεσμία κατάθεσης φακέλου για έναρξη επιχείρησης.

Πηγαίνω στον ΟΑΕΕ της περιοχής που ανήκει η έδρα μου και τους εξηγώ την περίπτωση. Μου λένε πως τα πράγματα είναι όπως τα λέει η κοπέλα στην εφορία. Μου ζητάει το καταστατικό και το μισθωτήριο καθώς και τη βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας του ΤΣΜΕΔΕ. Μου εξηγεί (ευγενικά στην αρχή) ότι δεν μας κάνει αυτή η ασφαλιστική ενημερότητα γιατί γράφει ότι απευθύνεται στη ΔΟΥ. Υπάρχει άλλο χαρτί ασφαλιστικής ενημερότητας που απευθύνεται στον ΟΑΕΕ και αυτήν πρέπει να πάω να ζητήσω. Για δεύτερη φορά μέσα στην ίδια μέρα άρχισα να φωνάζω λέγοντας πως εγώ δεν έχω καμία σχέση και δεν θέλω να έχω καμία σχέση με τον ΟΑΕΕ και ότι είμαι στο ΤΣΜΕΔΕ και αν τους πειράζει που η βεβαίωση απευθύνεται στη ΔΟΥ να μου φέρουν ένα μπλάνκο να το διορθώσω και να το καταθέσω τωρα. Έγινε ένας ψιλοχαμός όμως έφυγα και πήγα σπίτι όπου πήρα όλα τα χαρτιά που είχα και ξαναπήγα στον ίδιο ΟΑΕΕ. Βρήκα άλλη μια κυρία που μου εξήγησε πως πρέπει να βγάλω βεβαίωση εξαίρεσης ακόμα και αν είμαι στο ΤΣΜΕΔΕ γιατί από το 2010 οι μηχανικοί έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν ταμείο μεταξύ ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ) και πως κάθε χρόνο πρέπει να το κάνω αυτό (Ακούγεται αστείο, άλλα δεν είναι).

Ήρεμα και ωραία και αφού είχα δεχτεί την ήττα μου, ξυπνάω το επόμενο πρωί στις 7. Παίρνω το ποδήλατο και κατεβαίνω στο ΤΣΜΕΔΕ στο σύνταγμα. Προσπερνάω την τεράστια ουρά που είχε ήδη δημιουργηθεί για τον κλάδο υγείας και ανεβαίνω στον 1ο όροφο. Εξυπηρετούσαν το 9 και πήρα χαρτάκι 21. Τζάμι, λέω, σε μισή ωρίτσα θα έχω ξεμπερδέψει. Όντως κατά τις 8:30 ήρθε και η σειρά μου. Εξηγώ στον ταμεία τι ζητάω και με στέλνει στο 2ο όροφο (κάπως πρέπει να χρησιμοποιηθούν και αυτοί οι υπάλληλοι του δευτέρου).

Στον δεύτερο υπήρχε μια τεράστια ησυχία. Που και που έτριζαν κάτι πόρτες στο βάθος του πουθενά. Το παρακμιακό τοπίο θύμιζε ταινία του Κισλόφσκι. Η πλάκα είναι πως κανείς από τους περαστικούς υπαλλήλους δεν απήθυνε το λόγο σε έναν περίεργο και ιδρωμένο ποδηλάτη που περίμενε σαν μαλάκας στη μέση του μικρού χολ. Ανοίγω μια πόρτα και ρωτάω που μπορώ να πάρω μια βεβαίωση. Μου είπαν στο γραφείο τάδε. Πάω να μπω στο γραφείο τάδε και ήταν κλειδωμένα. Εξυπηρετούσαν μετά τις 10:30(!!) και εγώ πήγα νωρίς για να τελειώνω νωρίς (ακούγεται αστείο άλλα δεν είναι). Ήταν ήδη 8:45. Δεν γινόταν να περιμένω.

Είπα να παραμείνω ψύχραιμος και να σκεφτώ διεξοδικά τις επιλογές μου. Κατέληξα να παραμείνω ευγενικός και να παρακαλέσω (γλείψω) κάποιον περαστικό υπάλληλο να με εξυπηρετήσει. Δεν πέρασε κανείς για κανά 5λεπτο. Ίσως μυρίστηκαν την ύπαρξή μου και κλειδώθηκαν στα γραφεία τους. Άρχισα και εγώ τότε επίμονα να χτυπάω την πόρτα του γραφείου τάδε. Μετά από λίγο ανοίγει η πόρτα και εξηγώ σε μια μελαχρινή κυρία ότι έχω έρθει από τις 8 για ένα χαρτί και είναι κρίμα να περιμένω μέχρι τις 10:30 και σας παρακαλώ πολύ να με εξυπηρετήσετε και χαμόγελα και σαλιαρίσματα κοκ. Τελικά μου λέει ‘ΟΚ’, με ρωτάει τον ΑΜ μου και ξαναμπαίνει μέσα. Μετά από 5 λεπτά βγαίνει με το χαρτί. Λέω ευχαριστώ και φεύγω για τον ΟΑΕΕ της περιοχής που ανήκει η έδρα μου.

Περιμένω στην ουρά και μόλις έρχεται η σειρά μου, δίνω το φάκελο στην κυρία που τσακώθηκα την προηγούμενη μέρα και μου λέει πως αυτήν τη βεβαίωση ήθελαν. Ξεκινάμε τη διαδικασία της εξαίρεσης και ξανακολλάει. Γιατί λέει πρέπει να πάω στον ΟΑΕΕ που ανήκει η εταιρεία μου και όχι σε αυτούς. Μα τους λέω πως για να γίνει αυτό θα πρέπει πρώτα να εξαιρεθώ ως επιτηδευματίας και μετά ως επιχειρηματίας (εφόσον η επιχείρηση είναι παράλληλη δραστηριότητα). Όχι μου λέει και ξανά τσακωμός δεύτερο μέρος. Πήγα πάλι σπίτι σήκωσα όλα τα έγγραφα από τους φακέλους που έχω μαζέψει κατά καιρούς και πηγαίνω σε άλλον ΟΑΕΕ κοντά στην περιοχή που ανήκω για να κάνω μια συζήτηση και να καταλάβω τι γίνεται.

Εκεί δυο κυρίες που με εξυπηρέτησαν μου είπαν πως βάσει μιας εγκυκλίου του 2010 (3863/10) δεν χρειάζεται να εγγραφώ και να εξαιρεθώ εισφορών στον ΟΑΕΕ γιατί αυτό που θέλω να κάνω είναι συναφές με το επάγγελμα του μηχανικού πληροφορικής. Αυτό βέβαια δεν έγινε τόσο εύκολα. Μαζεύτηκαν 3-4 άτομα στο ταμείο και άνοιξαν 2-3 βιβλία με εγκυκλίους. Τελικά μου έβγαλαν μια φωτοτυπία της εγκυκλίου και έφυγα.

Λέω για σίγουρα να πεταχτώ στη ΔΟΥ της περιοχής μου και να ρωτήσω στο μητρώο. Η υπάλληλος της ΔΟΥ μου εξήγησε πως όντως υπάρχει αυτή η εγκύκλιος άλλα το αν ο ΟΑΕΕ θα με γράψει/εξαιρέσει επαφίεται σε αυτούς, οπότε συνήθως οι ΔΟΥ τους στέλνουν όλους στον ΟΑΕΕ και αυτός αποφασίζει. Εφόσον λέει πήγα και δεν με έγραψαν σημαίνει ότι έχουν δίκιο, οπότε όλα καλά.

Την επόμενη μέρα (μια μέρα πριν λήξει η προθεσμία κατάθεσης φακέλου) ανηφορίζω προς το κέντρο, στη ΔΟΥ που ανήκει η εταιρεία. Δίνω το φάκελο στην υπάλληλο και περιμένω να μου ζητήσει τη βεβαίωση εξαίρεσης. Όταν το κάνει της εξηγώ ότι από τον ΟΑΕΕ μου έδωσαν αυτή τη εγκύκλιο που δείχνει ότι δε χρειάζεται να εγγραφώ. Όχι μου λέει πήγαινε στον επόπτη για την αυτοψία και μέχρι να κατέβεις θα το έχω μελετήσει. Κατεβαίνω μετά από κανά 10λεπτο και η ολομέλεια του μητρώου είχε αποφασίσει πως πρέπει να με στείλει στον ΟΑΕΕ της περιοχής που ανήκει η εταιρεία και όχι στον ΟΑΕΕ που ανήκει το επιτήδευμά μου. Με στέλνουν, λοιπόν στον ΟΑΕΕ που υπάρχει στην Ακαδημίας 22 (στο Κολωνάκι).  Εκεί με στέλνουν σε ένα γραφείο όπου ένας κύριος που ο γιος του είχε ακριβώς τα ίδια προβλήματα ήταν πριν από μένα. Μπήκα και εγώ στο χορό και έγινε χαμός.

Τελικά εκεί έμαθα ότι ίσως έχω άδικο. Το πρόβλημα ήταν ότι στο καταστατικό αναφέρεται (μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων) και η «Εμπορία» άλλα και η «Έκδοση Βιβλίων». Ένας μηχανικός μπορεί να κάνει μόνο μελέτες. Δεν μπορεί να κάνει εμπόριο ή έκδοση βιβλίων. Και έτσι είμαι υποχρεωμένος να εγγραφώ στον ΟΑΕΕ. Μόνο που η εταιρεία δεν ανήκει σε αυτόν τον ΟΑΕΕ, άλλα στη Σατωβριάνδου.

Ξανά τρεχάτε ποδαράκια μου. Φτάνω στη Σατωβριάνδου (ιδρωμένος), ανεβαίνω στον 4ο όροφο και βρίσκω το παλικάρι που θα με εξυπηρετούσε. Με λίγα λόγια εκεί έγιναν τα εξής. Φωτοτυπία της ταυτότητας, του καταστατικού, του μισθωτηρίου, κάτω στον τρίτο, πάνω στον τέταρτο, κάτω στον τρίτο, χαρτιά, συμπλήρωση, ξανά συμπλήρωση, πάνω στον τέταρτο, κάτω στον τρίτο, συμπλήρωση τοπογραφικού, πρωτόκολλο, προσωρινή βεβαίωση στον τέταρτο, υπογραφή από τον προϊστάμενο (Τελικό αποτέλεσμα: Γραφειοκράτες 10 – Υπολογιστές 1).

Ξανά εφορία, κατάθεση φακέλου (με μικροπροβλήματα άλλα τα ξεπεράσαμε επειδή εκεί στη ΔΟΥ είναι καλοί ενώ στον ΟΑΕΕ είναι άσχετοι άλλα δεν πειράζει και διάφορα αστειάκια ενδιάμεσα που δεν μου φάνηκαν και πολύ αστεία), επιτυχής έναρξη με ΑΦΜ.

Ξανά ΟΑΕΕ στη Σατωβριάνδου γιατί η βεβαίωση ήταν προσωρινή και έπρεπε με την έναρξη να γίνει κανονική. Αυτή η διαδικασία ήταν η πιο κουραστική. Έπρεπε να περιμένω μία ώρα όσο συμπλήρωνε χαρτιά ο υπάλληλος. Κατά τις 3 είχα τελειώσει (είχα ξεκινήσει από τις 8:30 το πρωί).

Με αυτή τη κανονική βεβαίωση εξαίρεσης θα μπορώ να θεωρώ βιβλία πλέον και κάθε χρόνο θα πρέπει να κάνω τη διαδρομή ΤΣΜΕΔΕ, ΟΑΕΕ για να παίρνω πάλι βεβαίωση εξαίρεσης από τις εισφορές του ΟΑΕΕ εφόσον παραμένω στο ΤΣΜΕΔΕ. ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ! εκτός αν ξαφνικά ανακαλύψουν το ιντερνετ και τους υπολογιστές εκεί στο Ελλαδιστάν και στα ασφαλιστικά ταμεία.

Συμπέρασμα. Όλα αυτά μου κόστισαν 4 γεμάτα πρωινά (μαζί με την αναμονή για την ασφαλιστική ενημερότητα από το ΤΣΜΕΔΕ). Αυτά τα 4 πρωινά έκανα οτιδήποτε άλλο εκτός από παραγωγική εργασία.

Και τώρα ρωτάω. Βρείτε μου ένα λόγο να μην κάνω την επόμενη επιχείρηση μου στην Κύπρο.

Κατηγορίες:Life
  1. Κώστας
    14 Απριλίου, 2011 στο 6:16 μμ

    Βασικά βρες μου εσύ εναν λόγο που ξεκίνησες να στήνεις την επιχειρησή σου στην Ελλάδα 😀 Καλές δουλειές και καλή επιτυχία να έχετε.

  2. 14 Απριλίου, 2011 στο 6:25 μμ

    Ναι, αυτό που λέει ο Κώστας 😀

    Αγχώθηκα και μόνο που το διάβασα.

  3. 14 Απριλίου, 2011 στο 7:09 μμ

    Το τραγικό δεν είναι αυτό που πέρασες (σε νιώθω). Το τραγικό είναι ότι στην τραγική μας πλειοψηφία όσοι το διαβάζουμε αναγνωρίζουμε και μία δική μας περίπτωση.

    Συγχαρητήρια πάντως και καλή αρχή.

  4. 14 Απριλίου, 2011 στο 7:29 μμ

    Έχω ανέβει στον 2ο όροφο του ΤΣΜΕΔΕ όντως δεχόντουσαν μετά από τις 10 και όντως ήταν πολύ ήσυχα και μπορούσες να μπεις σε όποιο δωμάτιο ήθελες με αφύλαχτους φακέλους μέσα σε κούτες. Ωραία ήταν.

    Καλή αρχή και αν μαζευτούμε όσοι νιώθουμε τον πόνο σου γεμίζουμε στάδιο τουλάχιστον.

    • 15 Απριλίου, 2011 στο 9:22 πμ

      Νίκο καλημέρα. Δεν ξέρω αν παλιά ήταν από τις 10, προχτές που ήμουν εκεί το χαρτί έγραφε 10:30 με 12:30…

      • 15 Απριλίου, 2011 στο 9:11 μμ

        Ναι μάλλον 10:30 ήταν και στο δικό μου γραφείο αν θυμάμαι καλά, πάντως σίγουρα όχι πριν τις 10.

      • perastikos
        7 Ιουνίου, 2012 στο 12:33 μμ

        χεχε…επιβεβαιώνω και εγώ τον «κισλοφσκικό» 2ο όροφο του ΤΣΜΕΔΕ με τους αφύλακτους φακέλους.

  5. 14 Απριλίου, 2011 στο 9:54 μμ

    Ευχαριστούμε πολύ. Σε λίγες μέρες θα ανεβάσω και το site της εταιρείας. Η πλάκα είναι πως ενδιάμεσα έγιναν και άλλα τραγελαφικά τα οποία έχω βγάλει για να κρατήσω το κείμενο σύντομο.

    Έρχεται και νέο τεύχος σύντομα. «Η θεώρηση των βιβλίων στην Εφορία». Δεν έχει αρχίσει ακόμα άλλα είμαι σίγουρος (το νιώθω δηλαδή) πως θα έχει πολλά επεισόδια…

  6. 15 Απριλίου, 2011 στο 1:28 πμ

    Καλά, εσύ δεν έμαθες ότι πλέον ανοίγεις επιχείρηση σε μια μέρα; Το είπε προχθές ο Γιωργάκης, είναι λέει νέος Εθνικός άθλος Τσ τσ τσ…

  7. νεστορασ
    15 Απριλίου, 2011 στο 8:01 πμ

    οταν παμε σε μια υπ σια kαι θελουμε να κανουμε την δουλεια μας δεν τσακνμαστε με τον ασχετο μαλκα ηαλλο ειδoς υπλλο αλλα παμε στο κυλκειο και μιλαμε με τν καφετζη και ποσο κανει η εξπρετση αυτο για τις χωpες που ληγουν σε ισταν

  8. 15 Απριλίου, 2011 στο 2:49 μμ

    Στη μέση του κειμενου εχασα τη μπαλα.

    Μιας που απέχτησες ομως το know how τωρα γιατι δεν αφήνεις τη δουλειά με τις μελετες και να ξεκινήσεις ως ιδιωτικός σύμβουλος εναρξης επιχειρήσεων στο Ελληνικο δημοσιο ; Σκεψου το θα τα κονομήσεις…

    • 15 Απριλίου, 2011 στο 3:32 μμ

      Θεωρώ (χωρίς να μπορώ να το αποδείξω) πως με το καινούργιο πλαίσιο θα είναι σίγουρα καλύτερα τα πράγματα. Δε θα μειωθεί η γραφειοκρατία, απλά θα γίνονται όλα *λίγο* πιο γρήγορα.

  9. 17 Απριλίου, 2011 στο 12:47 μμ

    Καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας. Και κουράγιο…

  10. Γιώργος
    17 Απριλίου, 2011 στο 6:52 μμ

    Μόλις έμαθα για το http://www.startupgreece.gov.gr/el. Μήπως θα σε βοηθούσε κάτι τέτοιο;

    • 17 Απριλίου, 2011 στο 7:13 μμ

      Ευχαριστώ. Ναι πιστεύω θα βοηθούσε. Φαίνεται εξαιρετική δουλειά! 🙂

  11. 8 Μαΐου, 2011 στο 12:52 πμ

    Ετσι για μια ζωη, οταν στην Αγγλια μπορεις εντος λιγων ωρων να ανοιξεις μια μικρη επιχειρηση. Προφανως δεν θελουμε να μαθουμε απο τις αλλες χωρες, που καιρος για KnowHow, οταν we don’t know how in general!!!!

  12. rinio
    20 Δεκεμβρίου, 2011 στο 10:44 μμ

    μια παράγραφο πριν το τέλος άρχισα να ξεφυσάω! καλά τα πέρασες που τα πέρασες έκατσες βρε και τα έγραψες! Για άντρας έχεις πολύ υπομονή πάντως και θα πετύχεις σε ότι κάνεις! Καλή επιτύχια.

    • 21 Δεκεμβρίου, 2011 στο 9:33 πμ

      Ευχαριστώ. Δυστυχώς υπήρξε και δεύτερο επεισόδιο με αντίστοιχη ταλαιπωρία όταν μετά από μερικές μέρες πήγα στον ΚΒΣ να θεωρήσω τα βιβλία και ζητόυσαν κάποιο χαρτί από το ΙΚΑ όμως δεν ήξεραν σε ποιο ΙΚΑ ανήκει η εταιρεία. Έπρεπε να πάω σε 3 διαφορετικά ΙΚΑ : Εξάρχεια, Ομόνοια, Αμπελόκηποι. Τελικά ήταν στο τελευταίο. Η πλάκα είναι πως το δρόμο που είναι η εταιρεία τον μισό το έχει το ένα ΙΚΑ και τον άλλο μισό ένα άλλο ΙΚΑ (εξάρχεια και αμπελόκηποι) και κανένα από τα δυο δεν ήθελε να μας αναλάβει. Μιλάμε για πολύ τηλέφωνο από το ένα ΙΚΑ στο άλλο, πολλές εγκυκλίους, χάρτες, ταχυδρομικοί κώδικες, τηλεφωνήματα σε προϊσταμένους κλπ… Σκηνές σκληρού ροκ. Τελικά μας ανέλαβαν οι Αμπελόκηποι στις καθυστερήσεις και ίσα που πρόλαβα να επιστρέψω στην εφορία και να με λυπηθεί ο υπάλληλος και να με περιμένει μέχρι αργά να θεωρήσω τα βιβλία.

      Το δυστυχώς πάει στο ότι δεν βρήκα χρόνο να κάτσω να τα γράψω ολοκληρωμένα.

      Το καλό είναι ότι επίκειται κατάργηση του μητρώου και του ΚΒΣ και πλέον σχεδόν όλα θα γίνονται από τους λογιστές και ηλεκτρονικά. Ελπίζω να ζήσω να τα δω όλα αυτά. 🙂

  13. 20 Ιανουαρίου, 2012 στο 1:44 μμ

    Φίλε μου έπεσα πάνω στο Post σου γιατί έχω την ίδια περιπέτεια τις τελευταίες μέρες (και μάλιστα χωρίς να φτιάχνω εταιρια… απλά για να επεκτείνω τις δραστηριότητες σε υπηρεσίες πέραν μηχανικού – όχι εμπόριο). Θα κοιτάξω και την εγκύκλιο που αναφέρεις για δραστηριότητες σχετικές με το επάγγελμα του μηχανικού πληροφορικής. Για μένα πάντως το χειρότερο είναι η απαίτηση κάθε χρόνο να ανανεώνεις την εξαίρεσή σου από τον ΟΑΕΕ. Τζάμπα 2 ανθρωποημέρες χαμένες (1 στο ΤΣΜΕΔΕ και 1 στον ΟΑΕΕ).

  14. 20 Ιανουαρίου, 2012 στο 2:25 μμ

    Σε κάνει να αναρωτιέσαι τι έκαναν όλοι αυτοί που διοικούσαν όλες αυτές τις υπηρεσίες τόσες δεκάδες χρόνια. Εκτός από το να παίρνουν τις εισφορές και να πληρώνουν τους συνταξιούχους και τους νοσηλευόμενους, έκαναν κάτι άλλο για να γίνουν όλα αυτά πιο εύκολα; Μάλλον όχι.

    Και είναι λογικό να μη θέλει ο άλλος να πληρώσει εισφορές όταν η ζωή του παραμένει το ίδιο δύσκολη και μάλιστα αδικαιολόγητα.

    • 20 Ιανουαρίου, 2012 στο 2:30 μμ

      Μαζί σου 101%. Εγώ θα πω και κάτι υπό μια άλλη οπτική. Αναζητείται η επιχειρηματικότητα και η ανάπτυξη. Όμως μια απλούστατη και ανώδυνη διαδικασία για μια «νόμιμη» δεύτερη/παράλληλη εργασία (π.χ. αρθρογραφία ή εκμετάλλευση κάποιου διαφημιστικού χώρου στο internet) σε βάζει σε τέτοιο μπλέξιμο τότε είμαστε για φούντο.

    • 20 Ιανουαρίου, 2012 στο 2:30 μμ

      Συμφωνώ 101%.
      Και δίνω και μια άλλη οπτική. Θες να είσαι νόμιμος… να πληρώνεις… να φορολογείσαι… και μπλέκεις σε τέτοιες διαδικασίες που είναι φτιαγμένες για να σε κάνουν να μετανοιώσεις.

  15. kostas
    24 Απριλίου, 2012 στο 11:15 πμ

    Μηπως μπορεις να γραψεις τα χαρτια που θελει ο ΟΑΕΕ για εξαιρεση περαν της βεβαιωσης που δίνει το ΤΜΕΔΕ οτι ειμαι εγγεγραμμενος μετα το 1993 και οτι καλυπτομαι απο τις διαταξεις του Ν,2084/92

  16. 24 Απριλίου, 2012 στο 11:55 πμ

    Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος. Δε θυμάμαι. Είναι αρκετά χαρτιά. Λογικά το καταστατικό και το μισθωτήριο της επιχείρησης καθώς και μια ταυτότητα για να σου ανοίξουν το φάκελο στον ΟΑΕΕ. Καλό είναι να ρωτήσεις εκεί βέβαια.

    Όμως αν καλύπτεσαι από τις διατάξεις που λες τότε ίσως να μη χρειαστεί καν να ανοιξεις φάκελο στον ΟΑΕΕ. Υπάρχουν δραστηριότητες που καλύπτει το ΤΣΜΕΔΕ και δε χρειάζεται να πας σε άλλο ασφαλιστικό φορές. Εμείς είχαμε στο καταστατικό και την Εμπορία. Αν δεν κάνεις εμπόριο δε χρειάζεται να μπλέξεις με ΟΑΕΕ.

  17. 24 Απριλίου, 2012 στο 12:16 μμ

    Δεν ισχύει ακριβώς αυτό. Η εφορία θα σου πεί ότι το ΤΣΜΕΔΕ καλύπτει αποκλειστικά δραστηριότητες μηχανικού. Στον ΟΑΕΕ θα πρέπει να εγγραφείς όχι μόνο για εμπόριο αλλά για οποιαδήποτε παροχή υπηρεσίας (πλην μηχανικού). Έτσι είπαν σε εμένα τουλάχιστον.

  18. 24 Απριλίου, 2012 στο 1:07 μμ

    Δεν ξέρω τι να σου πω. Τι μπορεί να σημαίνει «οποιαδήποτε υπηρεσία πλην μηχανικού»; Εμένα δε μου δημιούργησαν πρόβλημα με τις άλλες -πιο γενικές- υπηρεσίες (π.χ. παροχή συμβουλών) μόνο με το εμπόριο. Συγκεκριμένα στον ΟΑΕΕ Αγίων Αναργύρων κατέβασαν ένα σωρό βιβλία για να το επιβεβαιώσουν. Μόνο η εμπορία ήταν το πρόβλημα. Τουλάχιστον αυτό κατάλαβα εγώ.

    • 24 Απριλίου, 2012 στο 1:19 μμ

      Για να ειμαι πιο συγκεκριμένος: ζήτησα (α) υπηρεσίες εκπαίδευσης (σεμινάρια κτλ), (β) υπηρεσίες αρθρογραφίας/συγγραφής και η ΔΟΥ Χαλανδρίου (και ΟΑΕΕ Αμπελοκήπων) μου είπε «υποχρεωτικά ΟΑΕΕ» γι’ αυτές τις δραστηριότητες.

  19. 24 Απριλίου, 2012 στο 1:34 μμ

    Δεν ξέρω τι να σου πω. Δυστυχώς η ηλιθιότητα του κράτος είναι αήττητη. Το να σε υποχρεώνει να γραφτείς στο ΤΣΜΕΔΕ ως μηχανικός και μετά να σε αναγκάζει να γραφτείς και στον ΟΑΕΕ χωρίς όμως να πληρώνεις τις εισφορές είναι τουλάχιστον βλακώδες (για να μην πω κάτι χειρότερο).

  20. 11 Μαΐου, 2015 στο 6:42 μμ

    Έπεσα πάνω στο άρθρο σου ψάχνοντας για εξαιρέσεις του ΟΑΕΕ λόγω ΤΣΜΕΔΕ. Αρχιτέκτονας χωρίς εργασία, συζητάω για μία νέα επιχείρηση σε άσχετο αντικείμενο. Ο λογιστής υποστηρίζει ότι πρέπει να διαγραφώ από το ΤΣΜΕΔΕ & ψάχνοντας καταλήγω στο συμπέρασμα ότι μάλλον είναι ΑΣΧΕΤΟΣ… Προβλέπω να τρέχω κι εγώ πάνω κάτω σε λίγες μέρες, αν ισχύουν ακόμα αυτά…

  21. 11 Μαΐου, 2015 στο 6:55 μμ

    Μπορείς να διαγραφείς από το ΤΣΜΕΔΕ άπαξ και γράφτηκες; Δεν είμαι σίγουρος. Αν μάθεις σίγουρα πες μου και μένα.

    Επίσης, καλή επιτυχία σε ό,τι και αν κάνεις.

  1. 7 Ιουνίου, 2012 στο 10:25 πμ

Σχολιάστε