Αρχική > Life, Technology > Μερικά tips για τη δημιουργία καλών κωδικών

Μερικά tips για τη δημιουργία καλών κωδικών

Ιανουαρίου 3, 2012 Σχολιάστε Go to comments

Η ασφάλεια στα ιντερνετς δυστυχώς τις περισσότερες φορές παραμελείται. Ο λόγος είναι ότι θέλουμε έναν απλό κωδικό για να το θυμόμαστε εύκολα. Το χειρότερα από όλα είναι πως αυτόν τον εύκολο κωδικό τον χρησιμοποιούμε σε όλες τις ιντερνετικες υπηρεσίες. Ίδιος κωδικός για το Facebook, ίδιος και για το GMail. Αυτό είναι ακόμα χειρότερο από το να χρησιμοποιούμε απλά εύκολους κωδικούς. Αν κάποιο bot εντοπίσει τον κωδικό μας σε ένα site, τότε πολύ εύκολα τον βρίσκει και για όλα τα υπόλοιπα. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αν σου βρουν το κωδικό και χακάρουν το λογαριασμό σου, άλλα αν αρχίσουν από το λογαριασμό σου να με σπαμάρουν (πολύ συχνό φαινόμενο) επειδή θα είμαι φίλος/follower/contact/whatever τότε θα νευριάσω πολύ.

Σε αυτό το post θα περιγράψω πως μπορούμε να φτιάξουμε εύκολα καλούς και ασφαλείς κωδικούς με τέτοιον τρόπο ώστε να τους θυμόμαστε εύκολα.

Ένας σωστός κωδικός ασφαλείας πρέπει να περιέχει πεζούς χαρακτήρες, κεφαλαίους χαρακτήρες, αριθμούς και σύμβολα. Επίσης, πρέπει να είναι τουλάχιστον 12 χαρακτήρες σε μέγεθος.

Μέθοδος 1:

Η αγαπημένη μου μέθοδος είναι η ακόλουθη. Επιλέγω μια πρόταση που με αντιπροσωπεύει και είναι εύκολο να θυμάμαι. Για παράδειγμα «My favourite team is AEK». Επιλέγω τα αρχικά κάπως έτσι: MftiAEK, σε ένα συνδυασμό που να περιέχει και πεζούς άλλα και κεφαλαίους χαρακτήρες. Έπειτα προσθέτω έναν αριθμό. Στην προκειμένη ταιριάζει το 1924 καθώς είναι το έτος ίδρυσης της ομάδας. Έτσι προκύπτει το MftiAEK1924. Μέχρι εδώ καλά. Όμως για να είμαστε ακόμα πιο σίγουροι πρέπει να προσθέσουμε και σύμβολα. Έχω διαλέξει 3 τα οποία χρησιμοποιώ εναλλάξ και κατά περίσταση. Δηλαδή σε περίπτωση που κάποιο σύστημα δεν δέχεται ένα συγκεκριμένο σύμβολο (για παράδειγμα η Eurobank δεν επιτρέπει το ‘#’). Έτσι λοιπόν, αυτά που έχω επιλέξει είναι η τελεία (.), το θαυμαστικό (!) και το καγκελάκι (#).

Ακόμα όμως και αν προσθέσω 1-2 σύμβολα (2 τουλάχιστον κατα τη γνώμη μου) δεν έχω λύσει το πρόβλημα με τους ίδιους κωδικούς σε διαφορετικές υπηρεσίες. Θα συνδυάσω αυτά τα δυο προβλήματα και θα κάνω το εξής. Από κάθε υπηρεσία επιλέγω τα αρχικά γράμματα (αν πρόκειται για σύνθετη λέξη, π.χ. F, B για το FaceBook) ή το πρώτο γράμμα αν είναι μια λέξη (Τ για Twitter) ή τα αρχικά αν είναι αρκτικόλεξο (π.χ. I, B, M αν είναι IBM) και τα συνδέω με το πρώτο κομμάτι κάνοντας χρήση 2 συμβόλων. Έτσι έχω τους εξής κωδικούς:

για το Facebook: MftiAEK1924#FB#

Για το Twitter: MftiAEK1924#T#

Για το Google: MftiAEK1924#G#

και πάει λέγοντας.

Με αυτόν το τρόπο έχω δημιουργήσει τρεις διαφορετικούς, δύσκολους, εύκολους να θυμάμαι κωδικούς για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιώ. Μπορώ να βλέπω τη δυσκολία κάθε κωδικού στο How Secure is My Password. Για παράδειγμα ο πρώτος από τους τρεις θέλει 5 τρις εκατομμύρια χρόνια για να σπάσει. 🙂

Μέθοδος 2:

Με τη δεύτερη μέθοδο κάνω κάτι αντίστοιχο με την πρώτη. Μόνο που εδώ αντί για κάποια πρόταση που με αντιπροσωπεύει βάζω ένα προσωπικό στοιχείο. Π.χ. τη διεύθυνση μου. Έστω ότι μένω στην οδο Πλαστήρα 56, τότε για τη πρώτο μέρος του κωδικού μου θα χρησιμοποιήσω αυτό plastira.56 (αντί για κενό μου αρέσει να χρησιμοποιώ την τελεία).  Έτσι ο κωδικός για το Facebook γίνεται: plastira.56!FB!

Πάντα προτιμώ εύκολες λέξεις που μετατρέπονται εύκολα σε greeklish χωρίς να χρειάζεται να αναρωτιέμαι αν έχω th ή 8 αντί για το ‘θ΄. Ένα άλλο παράδειγμα είναι και η πινακίδα του αυτοκινήτου μου. Αν για παράδειγμα είναι ΖΚΒ 4321, τότε ο κωδικός γίνεται #FB#zkb.4321 (δε χρειάζεται η επέκταση να μπαίνει πάντα στο τέλος)

Και πάλι προσπαθώ να χρησιμοποιώ αγγλικούς χαρακτήρες που έχουν ακριβή αντιστοίχηση με τα ελληνικά για να ελαχιστοποιήσω το βαθμό λάθους.

Μέθοδος 3:

H πιο κλασσική μέθοδος είναι η ακόλουθη (δεν την προτείνω, όμως). Αντιστοιχίζω ένα γράμμα με κάποιο σύμβολο. Συνήθως το όμικρον (ο) γίνεται μηδέν (0), το i γίνεται ένα (1), το ‘E’ γίνεται 3, το ‘Τ’ γίνεται 7 κ.ο.κ. Έτσι η λέξη spectrum γίνεται sp3c7rum. Με αυτόν το τρόπο ανεβάζω το δείκτη δυσκολίας άλλα και πάλι αυξάνω τη πιθανότητα λάθους καθώς και εδώ υπάρχουν γκρι περιοχές. Για παράδειγμα το g έχω δει να το κάνουν και 2 άλλα και 9. Επίσης δεν είναι πάντα εύκολο να θυμάμαι πια γράμματα έχω αντιστοιχίσει με ποια νούμερα.

Αν είμαι σίγουρος για τον τρόπο αντιστοίχισης ακολουθώ τη μέθοδο 2 που περιέγραψα πιο πάνω. Επιλέγω δηλαδή μια λέξη που με εκφράζει, αντιστοιχίζω κάποια γράμματα με τα αντίστοιχα νούμερα, προσθέτω ένα επίθεμα (π.χ. #FB#) και είμαι έτοιμος. Σε αυτήν την περίπτωση δε χρειάζεται να προσθέσω κάποιον αριθμό (όπως π.χ. έγινε πιο πάνω με τον αριθμό της διεύθυνσης) καθώς το πρόθεμα ήδη συνδυάζει γράμματα και αριθμούς.

Τέλος,  προτείνω ανεπιφύλακτα τη χρήση κάποιου προγράμματος αποθήκευσης κωδικών όπως το SplashID ή SafeWallet. Και τα δύο προσφέρουν 256bit encryption, συγχρονισμό με dropbox και mobile clients για να έχω πάντα τους κωδικούς μαζί μου.

Κατηγορίες:Life, Technology
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

