Αρχική > Life, OpenSource, Technology > Django αντί J2EE, ναι άλλα γιατί;

Django αντί J2EE, ναι άλλα γιατί;

Django plays the guitarΑυτές τις μέρες εργάζομαι πυρετωδώς σε κάποιο δικό μου project λεπτομέρειες του οποίου θα γίνουν γνωστές μετά το καλοκαίρι. Ελπίζω δηλαδή το Σεπτέμβριο του 10 να έχω μια pre-alpha έκδοση. Εργάζομαι για αυτό μόνο στον ελεύθερο χρόνο ο οποίος όταν έχεις δουλειά και οικογένεια είναι σημαντικά περιορισμένος.

Η αγάπη μου για τη Java τα JSP και όλα τα σχετικά (struts, hibernation, servlets, κλπ) συμπαρομαρτούντα, είναι γνωστή. Όμως πρέπει να ομολογήσω πως αυτό το προσωπικό μου έργο αποφάσισα να το χτίσω σε Python και πιο συγκεκριμένα στο Django web framework. Και δυστυχώς μέχρι στιγμής η επιλογή που έκανα με αφήνει 100% ικανοποιημένο. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως να το σκεφτώ πολύ να ξαναγυρίσω σε Struts/Stripes ή κάποιο άλλο java web application framework.

Γιατί όμως τελικά επέλεξα Django;

Όπως έχω αναφέρει στο παρελθόν τα βράδια κάνω και μαθήματα πιστοποίησης πληροφορικής σε ενήλικους. Μέσα από αυτά τα μαθήματα μαθαίνω και εγώ πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα που αφορούν τις ζωές των πιο «μεγάλων». Έτσι, κάτι που έχω παρατηρήσει σχετίζεται με την απόφασή μου να αλλάξω τη μεθοδολογία προσέγγισης και ανάπτυξης των εφαρμογών μου.

Έχω, λοιπόν, παρατηρήσει ότι οι μαθητευόμενοι, όσο χαμηλό επίπεδο μόρφωσης και αν έχουν, αργά ή γρήγορα θα μπορούν τελικά να χειριστούν δύσκολες έννοιες πληροφορικής όπως η συνάρτηση VLookUp στο excel ή η συγχώνευση αλληλογραφίας στο Word. Επίσης έχω παρατηρήσει ότι όταν προσπαθήσω να τους εξηγήσω άλλου είδους έννοιες πιο απτές για αυτούς τότε δυσκολεύομαι πολύ περισσότερο. Για παράδειγμα, η έννοια του «ποσοστού», ή πως λειτουργεί η αγορά αξιών (όσο πάει ο νους μου βέβαια). Ή ακόμα και μια απλή πρωτοβάθμια εξίσωση. Πράγματα που είμαι σίγουρος χρησιμοποιούν στην καθημερινότητα. Κι όμως τόσο δύσκολο να κατανοήσουν. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Σκέφτηκα πολύ, και τελικά κατέληξα στο εξής. Όταν ένας ενήλικος έρχεται σε μάθημα πληροφορικής, 9 στις 10 φορές έρχεται κατά κάποιον τρόπο tabula rasa. Μου αφήνει ελεύθερο το πεδίο, δηλαδή, να χτίσω πάνω του από το απόλυτο μηδέν και βήμα βήμα να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Όπως τους λέω πολλές φορές για πλάκα όταν έρχονται για πρώτη φορά στην τάξη, και είναι ανήσυχοι, «όσο λιγότερα ξέρετε, τόσο περισσότερα θα μάθετε!».

Αντίθετα, όταν πρόκειται να εξηγήσω π.χ. τα ποσοστά τότε τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ. Εκεί έχουν ήδη θεμέλια γνώσης από το παρελθόν (αρκετές φορές σαθρά) και για χρόνια κουβαλάνε αυτό το φορτίο. Έτσι εγώ θα πρέπει να κάνω διπλή δουλειά. Να γκρεμίσω (που είναι σχεδόν αδύνατο για του ενήλικους) και κατόπιν να χτίσω σε νέες βάσεις. Μια διαδικασία που απαιτεί τεράστια επένδυση σε χρόνο και ενέργεια.

Όσο όλα αυτά ήταν στο μυαλό μου, δεν απέφυγα να βάλω τον εαυτό μου στη θέση τους και να γίνω εγώ ο μαθητευόμενος. Έχοντας, λοιπόν, μια εμπειρία σε Java development πάνω από 10 χρόνια αποφάσισα να ξεκινήσω από το μηδέν ώστε ότι είναι να μάθω, να το μάθω σωστά. Όντας, λοιπόν, σίγουρος ότι κουβαλάω αρκετές παιδικές αρρώστιες σε Java Development, αποφάσισα να γκρεμίσω αυτό το δημιούργημα και να χτίσω κάτι καινούργιο. Και πραγματικά νομίζω πως έτσι γίνομαι καλύτερος. Θυμάμαι σε κάποια συνέντευξη (την είχα διαβάσει πριν πολλά χρόνια) είχαν ρωτήσει τον Π. Χατζηιωάννου να τους πει ποια είναι η αγαπημένη του επιχείρηση από όσες έχει δημιουργήσει, εκείνος απάντησε «Η επόμενη». Τώρα καταλαβαίνω γιατί.

Κατηγορίες:Life, OpenSource, Technology
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

