Αρχική > Linux, Technology > iPad: a tablet for the masses

iPad: a tablet for the masses

Φεβρουαρίου 1, 2010 Σχολιάστε Go to comments

Apple iPadΈχω διαβάσει σχεδόν όλα τα σχόλια που έχουν γραφτεί για το iPad (όπως φαντάζομαι οι περισσότεροι). Ειδικά τις πρώτες μέρες παρατήρησα μια παγωμάρα και ένα σκεπτικισμό, όχι χωρίς λόγο όμως. Όλος αυτός ο προβληματισμός που ακολούθησε την ομιλία του Steve Jobs προέρχεται κυρίως από το τεράστιο hype που έχει δημιουργήσει το momentum της Apple. Όντας χρήστης του iPhone, developer, άλλα και εκπαιδευτή πληροφορικής σε τμήματα πιστοποίησης για ενηλίκους μπορώ να πω με περίσσια σιγουριά ότι το iPad είναι το καλύτερο πράγμα που έχει συμβεί στον κόσμο της πληροφορικής τα τελευταία χρόνια.

Ακούγεται βαρύ, άλλα εξηγούμαι.

Όπως προείπα συχνά πυκνά τις βραδινές μου ώρες τις σπαταλώ προσπαθώντας να μάθω τα βασικά της πληροφορικής σε ενηλίκους (συνήθως άνω των 25 ετών). Οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν συνεχή επαφή με κάποιον υπολογιστή (προσδοκούν όμως). Πόσο μάλλον με το διαδίκτυο ή κάποιο πρόγραμμα office. Έχω παρατηρήσει πως πράγματα που σε μένα μου φαίνονται πολύ απλά και εύπεπτα, σε αυτούς τους ανθρώπους φαίνονται πραγματικός Γολγοθάς.

Για παράδειγμα υπάρχουν 3 διαφορετικά κλικ με το ποντίκι το καθένα με τις ιδιαιτερότητές του. Το απλό κλικ που είτε μας επιτρέπει να πατήσουμε κάποιο button/menu item, είτε απλά επιλέγει κάποιο εικονίδιο, το δεξί κλικ που εμφανίζει κάθε φορά ένα διαφορετικό μενού (context sensitive), και το διπλό κλικ που σε φακέλους, αρχεία και shortcuts, επιλέγει την default ενέργεια (συνήθως το «open»). Όλη αυτή η φιλοσοφία πίσω από το πιο βασικό εργαλείο της πληροφορικής (το ποντίκι) είναι αδύνατον να την κατανοήσει ένας ενήλικας που σιγά σιγά παίρνει το βάπτισμα του πυρός.  Και δεν είναι μόνο αυτό. Για παράδειγμα το γεγονός οτι για όλες τις διαδικασίες (π.χ. δημιουργία φακέλου) υπάρχουν πολλοί τρόποι είναι επίσης κάτι που ένας ενήλικος αδυνατεί να δεχθεί εύκολα.Υπάρχουν «μαθητές» που παίρνουν το πτυχίο της πιστοποίησης (ακόμα και MS Access) και δεν έχουν κατανοήσει τα βασικά της χρήσης των υπολογιστών. Μιλάμε για απλή καθημερινή χρήση.

Η πληροφορική είναι σύνθετη. Και όπως λέω στους «μαθητές» μου, αν δεν έχεις κίνητρο δεν την μαθαίνεις ποτέ, και αν τη μάθεις θα πρέπει να ασχολείσαι συνεχώς γιατί τα πάντα αλλάζουν γρήγορα (δεν είναι όπως το ποδήλατο ή το αμάξι λόγου χάρη). Έμαθες το office 2002/2003; Αγόρασες καινούργιο υπολογιστή και ήρθε ο ξάδερφος να σου «περάσει» το καινούργιο office; Την πάτησες.

Που θέλω να καταλήξω; Στο ότι το iPad διορθώνει όλα αυτά τα προβλήματα. Επαναφέρει το «Intuitive» δίπλα από τη λέξη «Interface». Κάτι που δεν έκανε πότε η Microsoft και δυστυχώς ούτε και το Linux (που κακώς προσπάθησε να «δανειστεί» ιδέες από τα Windows). Ακόμα και το γεγονός οτι δεν κάνει multitasking είναι για καλό. Με αυτό τον τρόπο προστατεύει το iPad από κακοδιαχείριση με αρνητικά αποτελέσματα στην τελική εμπειρία χρήσης. Το iPad απευθύνεται σε όλον το κόσμο και επαναπροσδιορίζει το Interface. Φέρνει με άνεση τον υπολογιστή κοντά στον μέσο χρήστη. Δίνει έμφαση στο τι μπορείς να κάνεις και όχι στο πως. Δίνει έναν εξαιρετικό καμβά στους προγραμματιστές να ζωγραφίσουν και να δημιουργήσουν νέες εξαιρετικές εφαρμογές. Είναι η επιτομή του Less is More, και έτσι πρέπει να είναι. Είμαι σίγουρος για την επιτυχία του iPad. Ακόμα και αν δεν πετύχει, τότε θα έχει θέσει τις βάσεις για το μέλλον τις πληροφορικής γενικότερα. Μιας πληροφορικής που τα πάντα θα είναι πιο εύκολα, πιο λειτουργικά, πιο αποδοτικά και πιο ευχάριστα στη χρήση.

iPad, καλώς ήρθες!

Κατηγορίες:Linux, Technology
  1. Dimitris (pik.)
    Φεβρουαρίου 1, 2010 στο 8:35 μμ

    αγαπητε μου φιλε εχω να πω πως ειμαι απολυτα συμφωνος…
    οταν τα γραφουμε ομως εμεις αυτα μας λενε πως δεν θα χρειαστει και πως δεν θα πετυχει…

    σου παραθετω εναν συνδεσμο για να δεις ποσο δικιο εχεις…

    http://stevenf.tumblr.com/post/359224392/i-need-to-talk-to-you-about-computers-ive-been

  2. Φεβρουαρίου 2, 2010 στο 7:34 πμ

    Δημήτρη σε ευχαριστώ για το link. Δεν το είχα υπόψη μου. Χαίρομαι που με βρίσκεις σύμφωνο. Η αλήθεια είναι πως επειδή οι περισσότεροι είμαστε παιδιά μεγαλωμένα κοντά στους υπολογιστές τα περισσότερα πράγματα μας φαίνονται λογικά. Δεν είναι ετσι όμως. Απλώς τα έχουμε συνηθίσει. Παραμένουν δύσκολα και αποτρεπτικά για τον περισσότερο κόσμο. Αν σε αυτά προσθέσεις virus, tojan, dialers (παλιά) και άλλα συναφή κάνουν την χρήση πραγματικά μια τρομακτική εμπειρία για πολλούς.

    Όλοι εμείς που συμμετέχουμε πιο ενεργά στον κόσμος της πληροφορικής (εγώ από τη μεριά μου π.χ. γράφοντας κώδικα) θα πρέπει να τα σκεφτούμε καλά όλα αυτά.

    ΥΓ: Είδα σήμερα στο twitter πως και το wired συμφωνεί κατά κάποιον τρόπο μαζί μου. 🙂 http://www.wired.com/gadgetlab/2010/02/ipad-future/

  3. Φεβρουαρίου 2, 2010 στο 9:52 πμ

    Εγώ για το iPad δεν έχω διαβάσει τίποτα γιατί το πρώτο που άκουσα από κάποιον που δεν θυμόταν ούτε τι είναι ούτε τι κάνει μου είπε ότι κοστίζει 500-800 ευρώ και μου κόπηκε η όρεξη αμέσως να μάθω οτιδήποτε.

    Φυσικά, βλέποντας την επιτυχία των προϊόντων της Apple τα τελευταία χρόνια, θα ήμουν ανόητος να πιστέψω ότι αυτό θα σταματήσει τις πωλήσεις.

    Όπως σωστά παρατηρεί ο xpan το μηχάνημα αυτό είναι για αδαείς στην χρήση υπολογιστών και εγώ που ξέρω 5 πράγματα (και πολλά λέω) και έχω ήδη 4-5 υπολογιστές γύρω μου (ναι, είμαι τόσο τρομαγμένος με την MS που έχω έναν υπολογιστή για κάθε σημαντικό πρόγραμμα που τρέχω και 1 υπολογιστή back-up) δεν μου ξύπνησε το ενδιαφέρον…

    Πάντως αν το αγγαλιάσουν οι developers όσο το iPhone θα πουλήσει. Όσο για το multitasking, συμφωνώ απολύτως. Σε όσους έχουν iPhone, ακόμα και powerusers δεν τους λείπει πολύ. Επίσης, σχετικά με το linux και την αντιγραφή της MS πάλι έχεις δίκιο.

    Άντε να το δούμε… (πάντως πολλά λεφτά ρε φίλε)

  4. Βασίλης
    Φεβρουαρίου 2, 2010 στο 10:38 πμ

    Ωραία η προοπτική που έβαλες Χρήστο. Και νομίζω ότι τελικά θα αποδειχθεί σωστή, δεδομένου ότι αυτό που ξεχνάμε, όσοι το περιμέναμε και ψιλοαπογοητευτήκαμε από τα specs, είναι ότι το iPad θα προσπαθήσει να κάνει την έννοια υπολογιστής προσιτή σε ακόμα περισσότερο κόσμο όπως ακριβώς έκανε και με την (δύσκολη όπως θα θυμάσαι) κατηγορία των smartphones.

    Παρατήρησησα επίσης ότι ΚΑΝΕΙΣ developer δεν γκρίνιαξε για το iPad και αυτό είναι το σημαντικότερο για την Apple και το μέλλον του iPad. Αντιθέτως, οι developers έχοντας εξοικειωθεί ήδη με το iPhone OS υποδέχθηκαν ενθουσιασμένοι το iPad, καθώς ανοίγονται νέες προοπτικές για τις εφαρμογές τους!

    Τα πράγματα που κάνει, τα κάνει καλά, και αυτό φτάνει και περισσεύει για τη μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών, ακόμα και των πιο ψαγμένων, γιατί τελικά δουλειά δεν είναι να ψάχνω drivers και να κάνω συνεχώς tweaking, αλλά να βγάλω πέρα τη δουλειά της ημέρας σε ό,τι κάνω με τον ευκολότερο τρόπο. Και εκεί το iPad θα αποδειχθεί καλός βοηθός. Τώρα, βέβαια, εμείς οι υποψιασμένοι αν μπορούμε να περιμένουμε για την 2η έκδοσή του, θα έχουμε να κερδίσουμε ακόμα περισσότερα. Αλλά, ναι, ο δρόμος είναι πλέον ανοιχτός…

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

