Αρχική > Technology > Creative Zen, Linux & InfoQuest

Creative Zen, Linux & InfoQuest

Την παρασκευή που πέρασε αγόρασα το Creative ZEN 8GB mp3 player (ένα τυχαίο review) το οποίο το παρακολουθούσα απο καιρό. Είμαι πραγματικά πολύ ευχαριστημένος και θεωρώ πως για τα λεφτά του (146 Ευρώ απο M-Systems, που έμεινα πολύ ευχαριστημένος απο τη συνεργασία μου μαζί τους) είναι μακράν το καλύτερο. Με ενοχλεί που η Apple δεν βάζει ραδιόφωνο στα iPod Nano της τα οποία επίσης μου αρέσουν πολύ, άλλα εκτός του ότι είναι πανάκριβα, δεν έχουν και ραδιόφωνο. Το περιφερειακό που το προσθέτει κάνει 50 Ευρώ (έλεος δηλαδή! Ένα απλό τρανσιστοράκι κάνει 5 Ευρώ). Έχει αρχίσει να το «χάνει» λίγο η Apple ή μου φαίνεται;

Τέλος πάντων, στεναχωρήθηκα πολύ όταν διαπίστωσα πως το ZEN μου έχει ελάττωμα και πρέπει να αντικατασταθεί. Το πρόβλημα που έχει είναι το «infamous» WSOD (ZEN’s White Screen Of Death). Όταν το ZEN μπαίνει σε Hold Mode (με το hold button) και παραμείνει για πάνω απο 30 δευτερόλεπτα και γίνεται «unlock» (πάλι με το button) τότε οθόνη ασπρίζει και δεν φαίνεται τίποτα (παρόλο που η μουσική αναπαράγεται κανονικά). Διάβασα πολύ στο web για αυτό, και τελικά διαπίστωσα πως η Creative τα ελαττωματικά ZEN τα αντικαθιστά κανονικά. Κάτι που φαίνεται να αγνοεί η InfoQuest (αντιπροσωπία της Creative στην Ελλάδα) που τους πήρα τηλέφωνο και μου είπαν να τους το πάω και μέσα σε 3-5 εργάσιμες μέρες θα έχει αντικατασταθεί (αφού διαπιστώσουν τη βλάβη). Κάτι τέτοια όμως δεν με πτοούν. Τους είπα πως όχι μόνο δε θα πάω απο κει, άλλα θα μου στείλουν το καινούργιο με Courier και θα πάρουν το χαλασμένο πίσω. Αφού ανταλλάξαμε κάποιες λιγότερο ευγενικές λέξεις, η λύση βρέθηκε κάπου στη μέση. Να μου φέρουν, πρώτα, το καινούργιο και να τους πάω το παλιό για να μου το ανταλλάξουν επιτόπου. το πρόβλημα είναι να σιγουρευτούν οτι το καινούργιο δεν παρουσιάζει την ίδια δυσλειτουργία… για να δούμε. Είμαι πολύ περίεργος να δω πως θα καταλήξει η ιστορία.

Κατά τα άλλα το ZEN δεν παρουσιάζει κάποιο άλλο σοβαρό πρόβλημα (πέρα απο κάποια glitches του firmware τα οποία είμαι σίγουρος(;) πως θα διορθωθούν σε επόμενα updates). Έχει εξαιρετικό ήχο, πολύ καλό interface, ραδιόφωνο (σημαντικό για μένα), πολύ καλό software bundle για το συγχρονισμό με Windows PC, είναι μικρό, ελαφρύ και με εξαιρετική αυτονομία. Επίσης η οθόνη του είναι όλα τα λεφτά. Απλά, φανταστική!

Δυστυχώς όμως, το πρόγραμμα Gnomad2 που επιτρέπει την επικοινωνία του ZEN με το Linux, ενώ δουλεύει εξαιρετικά, έχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες. Δεν μπορεί να κάνει μαζική μεταφορά αρχείων, και δεν μπορεί να συγχρονίζει podcasts. Έτσι μένει μόνο το Amarok που ακόμα και για αυτό έπρεπε να το ψάξω στα UbuntuForums για να το κάνω να συνεργαστεί:

1 – install Amarok from the repositories
2 – plug in your Zen (not in USB mode)
3 – Open Amarok
4 – Settings –> Configure Amarok
5 – On the Media Devices tab, click on «Add Device»
6 – Select «MTP Device» from the pull-down menu
7 – Enter a name for your mp3 player
8 – Click «Ok», «Ok»
9 – Click on the «Devices» tab on the left-hand side of Amarok.
10 – At the top left, click on Connect.

That should do it! Make sure you still have Gnomad2 installed or at least libmtp5 because Amarok’s MTP support depends on it.

Και κάπως έτσι το ZEN μου συνεργάστηκε με το Fedora. Δεν έχω βρει ακόμα όμως τρόπο να συγχρονίζω τα podcasts. Φαίνεται οτι το ZEN τα διαχειρίζεται με κάποιον περίεργο τρόπο. Αν απλά τα περάσω μέσα απο το AmaroK. θα δουλέψουν, άλλα θα εμφανίζονται στη λίστα με τα υπόλοιπα μουσικά κομμάτια κάτι το οποίο δε θέλω. Δυστυχώς θα το ομολογήσω, για να έχω 100% συνεργασία με το ZEN με κάποιο PC χρειάστηκε να ανοίξω το φορητό μου που έχει τα Windows XP. Έτσι έκανα κανονικά το firmware update, ενώ με το ZenCast (πρόγραμμα που δίνεται με το ZEN και κάνει updates τα podcasts) μπόρεσα να περάσω τα podcast μου χωρίς πρόβλημα στη συσκευή… δυστυχώς η κοινότητα χρειάζεται να πείσει τις μεγάλες εταιρίες να διαθέτουν το λογισμικό συγχρονισμού των συσκευών και σε Linux. Υποθέτω όμως πως όσο το Linux γίνεται embedded σε όλο και περισσότερες συσκευές το πρόβλημα αυτό να αντιμετωπιστεί πιο σοβαρά στο μέλλον (ελπίζω).

Κατηγορίες:Technology
  1. Μαρτίου 11, 2008 στο 5:40 μμ

    με γεια τη νέο σου μπ3όφωνο (και ραδιόφωνο βεβαίως) Χρήστο! Μακάρι να λυθεί εύκολα και το προβληματάκι σου.. αν και μοιάζει παραλλαγή του dead on arrival- φυσικά και πρέπει άμεσα να στο αντικαταστήσουν και μάλιστα με όλα τα τυχόν έξοδα δικά τους!

    Αναρωτιέμαι πάντως γιατί να μην βγαίνει και iTunes για Linux.. ίσως οι χρήστες να μην είναι πολλοί, αλλά και η μεταφορά του προγράμματος για την πλατφόρμα δεν πρέπει να είναι δύσκολη. Ετσι, ίσως η Apple να κέρδιζε φίλους σε ένα δύσκολο target group- ελλείψει μάλιστα σοβαρού ανταγωνισμού από άλλες εταιρείες.. Πάντως δεν αλλάζω το 1st gen nano μου με κανένα άλλο- ούτε καν με το νέο νάνο.. Ευτυχώς που έμεινε ίδιο το ipod connector και λειτουργούν όλα τα αξεσουάρ. Το ράδιο ενίοτε μου έλειπε, οπότε κάποια στιγμή έσκασα τα 40 ευρώ στο ebay και πήρα το καλώδιο- αλλά τελικά με έχουν κερδίσει τα podcasts (να ακούσεις το dance department του radio 538) και το shuffle στη μουσική μου. Φροντίζω να έχω πολλά νέα και unrated κομμάτια και η ποιότητα είναι πάντα κορυφαία.. Να δούμε πότε θα δεήσουν και ελληνικοί σταθμοί να δημιουργούν podcasts των εκπομπών. Εχουν όλοι ένα streaming server και νομίζουν ότι ξαφνικά απέκτησαν παγκόσμιο κοινό.. χεχε!

  2. Μαρτίου 12, 2008 στο 9:15 πμ

    Βασίλη, ευχαριστώ. Όσο μου αρέσουν τα iPod (nano + touch) άλλο τόσο με εκνευρίζουν οι Αμερικανοί που σνομπάρουν το ραδιόφωνο. Υπάρχουν μερικές εξαιρετικές εκπομπές (όπως π.χ. του Πετρίδη κάθε μέρα 4 με 5 στην ΕΡΑ) που ακούω πολύ ευχάριστα. Επίσης το ραδιόφωνο βοηθάει πολύ όταν η μπαταρία είναι στα τελευταία της. Ακόμα και στα «κόκκινα» βάζοντας ραδιόφωνο (μερικοί σταθμοί έχουν πολύ καλή playlist) ακούς μουσική για αρκετές ώρες παραπάνω.

    όσον αφορά το iTunes στο Linux, συμφωνώ πως θα έπρεπε να υπάρχει για τους φίλους του συγκεκριμένου προγράμματος, άλλα ειλικρινά πρέπει να δεις απο κοντά το AmaroK. Είναι κλάσεις ανώτερο απο οτιδήποτε παίζει μουσική σε PC/Mac (http://amarok.kde.org/screenshots). Συνεργάζεται άψογα με iPod (άλλα και με οτιδήποτε έχει αποθηκευτικό χώρο όπως μια απλή SD κάρτα, κάτι που βοηθάει στο συγχρονισμό με το Palm, π.χ.). Έχει απίστευτες δυνατότες, το μόνο που λείπει είναι ένας καλύτερος και πιο λεπτομερής χειρισμός mp3 tags.

    Μπορείς να μου δώσεις link για το podcast που λες; Με ενδιαφέρει. Εγώ προς το παρόν το podcast που μου αρέσει να ακούω πολύ είναι το PCTechnology (http://pctpodcast.blogspot.com/).

  3. Μαρτίου 12, 2008 στο 9:16 μμ
  4. Theo
    Μαρτίου 27, 2008 στο 1:21 μμ

    Αγαπητέ φίλε,
    Σκέφτομαι και εγώ την αγορά της συγκεκριμένης συσκευής. Θέλω να σε ρωτήσω το εξής: ¨οταν αναπαράγει αρχεία με αλληνικό τίτλο και ID3 tag, στην οθόνη εμφανίζονται κανονικά ή κινέζικα?
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    Theo

  5. Μαρτίου 27, 2008 στο 2:42 μμ

    Δεν έχω κανένα τραγούδι με ελληνικούς χαρακτήρες. Ακόμα και αυτά τα λίγα που έχω τα έχω σε λατινικούς. Όμως άλλαξα ένα τραγούδι στα ελληνικά (Τίτλο, Άλμπουμ, καλλιτέχνη), το συγχρόνισα με το ZEN και το είδε άψογα. Άρα λοιπόν δε θα έχεις πρόβλημα. Ίσως (χωρίς να είμαι σίγουρος) να λειτουργεί με UTF8 άλλα δε ξέρω σε τι κωδικοποίηση έχεις εσύ τα δικά σου τραγούδια (τα windows προτιμούν τη δικιά τους κωδικοποίηση 1253). Εγώ λόγω Linux χρησιμοποιώ μόνο UTF8 και μπορώ να σου πω με σιγουριά οτι δείχνει κανονικά τους ελληνικούς UTF8 χαρακτήρες… Παρόλα αυτά όμως εφόσον έπαιξε σε Linux κατα 99,99% θα παίξει με την κωδικοποίηση των windows.

    Αν τελικά το αγοράσεις, σε παρακαλώ κάνε μου τη χάρη να μου πεις αν έχεις και συ το ίδιο πρόβλημα με μένα γιατί ακόμα δεν έχω αξιωθεί να το αλλάξω (δεν έχω προλάβει να πάω απο το μαγαζί γιατί είναι αρκετά μακρια) και αν πάω φοβάμαι μήπως και το καινούργιο παρουσιάσει το ίδιο πρόβλημα. Αν το δικό σου δεν το παρουσιάσει τότε να πάω, αλλιώς δεν πειράζει. Δεν είναι και τόσο σημαντικό, αφού γενικά δε χρησιμοποιώ το HOLD σχεδόν καθόλου

  6. Theo
    Μαρτίου 27, 2008 στο 9:46 μμ

    Thanks mate.
    Ok I’ll let you know.

  7. John
    Μαΐου 5, 2008 στο 3:44 μμ

    Γεια σας. Είχα παει dubai το Πάσχα και καθώς ψώνιζα διάφορα έπεσε το μάτι μου πάνω στο 8αρι Zen. Το πείρα και επειδή δεν είχα η/υ μαζί μου, περίμενα να το φέρω Ελλάδα να το φορτίσω. Το βάζω στο PC και εκεί άρχισαν τα βάσανα με την άσπρη οθόνη.Στο ιντερνετ υπάρχουν tips για το πρόβλημα αυτο αλλά κανέναν δεν μου δούλεψε…Πήγα στο Πλαίσιο και μου έδωσαν το τηλέφωνο της Infoquest. Θα τους πάρω αυτές τις μέρες και ελπίζω να βγάλω άκρη σαν και εσένα.

  8. Μαΐου 5, 2008 στο 4:21 μμ

    @John: Γιάννη εγώ συμβιβάστηκα! Απλά δεν πατάω το lock ποτέ και έτσι δεν έχω την άσπρη οθόνη. Εσένα σου εμφανίζεται μόνο τότε ή και γενικότερα;

    Επίσης εγώ έχω μιλήσει ήδη με InfoQuest και μου είπαν πως μπορούν να το αλλάξουν. Απλά δεν πετάνε και τη σκούφια τους απο τη χαρά τους. Απο τότε δεν ξαναμιλήσαμε γιατί δεν έχω χρόνο να πεταχτώ μέχρι το Ν. Κόσμο. Ενημέρωσέ με σε παρακαλώ αν έχεις νεώτερα.

  9. John
    Μαΐου 7, 2008 στο 4:27 μμ

    Γεια σας και πάλι. Αφού μίλησα με infoquest μου είπαν οτι δεν μπορούν να κάνουν κάτι και μου έδωσαν το τηλ της Creative στην Ιρλανδία. Μετά από μία μικρή συνενόηση και αφού έδωσα email κλπ. μου έστειλαν κάποιες οδηγίες μήπως και το φτιάξω.Τζίφος.Τους εξήγησα οτι δεν γίνεται τπτ και μου είπαν να το στείλω στα γραφεία τους στην Ιταλία για επισκευή ή αλλαγή. Θα το στείλω αύριο και ο Θεός βοηθος…

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

