Αρχική > Unfiled > In Revolution (By Radiohead)

In Revolution (By Radiohead)

Οκτώβριος 10, 2007 Σχολιάστε Go to comments

inrainbows_small.jpgΣήμερα στις 10 Οκτωβρίου του 2007 η μουσική βιομηχανία τρώει μια γερή κλοτσιά ανάμεσα στα πόδια απο τη μεγαλύτερη rock μπαντα του πλανήτη: Τους Radiohead.

Το νέο τους άλμπουμ με τίτλο In Rainbows κυκλοφόρησε μόνο απο το δικτυακό τους τόπο για κατέβασμα με οποιαδήποτε τιμή επιθυμεί ο αγοραστής. Τα στατιστικά λένε πως οι περισσότεροι downloaders έχουν ήδη πληρώσει μια τιμή μεταξύ 8 και 10 λιρών αγγλίας (γύρω στα 10 με 15 Ευρώ δηλαδή). Μια αρκετά λογική τιμή για το μέγεθος των Radiohead. Ελάχιστοι ήταν αυτοί που έδωσαν 2-3 λίρες αγγλίας.

Προσωπικά αγόρασα το Box Set με 40 λίρες μόνο και μόνο γιατί είναι το αγαπημένο μου συγκρότημα και γιατί θεωρώ πως κάθε τους δουλειά είναι ολοκληρωμένη πέρα ως πέρα. Απο το artwork και τους στίχους μέχρι την παραγωγή και φυσικά τη μουσική τους. Το box set περιέχει και βινύλια για τους πιο παλιούς.

Προφανώς η μουσική βιομηχανία δεν «γλέντησε» στο άκουσμα της ανακοίνωσης πως το νεο album των Radiohead θα είναι διαθέσιμο μόνο απο το internet και μόνο απο το δικό τους site. Όπως έχω πει και στο παρελθόν άλλα και πιο πρόσφατα θεωρώ πως μετά το θάνατο του Kurt Cobain η μουσική βιομηχανία έχασε λίγο τον μπούσουλά της. Με είχε προβληματίσει έντονα το γεγονός οτι πλέον ήταν πολύ πιο δύσκολο να βρεις μουσικά διαμάντια σε όλη τη σαβούρα που η μουσική βιομηχανία προωθούσε τα τελευταία 15 χρόνια. Δίσκοι των 20 Ευρώ με ένα το πολύ δυο καλά μουσικά κομμάτια. Τα 18 Ευρώ απο αυτά πήγαιναν σε to-know-us-better media parties και όχι σε επενδύσεις ώστε η παραγωγή της μουσικής να γίνεται καλύτερη και να ανακαλύπτονται νέα ταλέντα. Τώρα η μουσική βιομηχανία πληρώνει αυτά λάθη κυνηγώντας μάγισσες στο internet και απολύοντας κόσμο από μικρο-μεσαίες μουσικές εταιρίες (οι περισσότεροι απο τους οποίους δεν έφταιγαν για αυτή την κατάντια στο κάτω κάτω) και φυσικά χάνοντας τα βαριά μουσικά χαρτιά και τα καλά συμβόλαια, αφού πλέον σιγά σιγά οι καλλιτέχνες αρχίζουν να προτιμούν πάλι (όπως τη δεκαετία του ’70) να βγάζουν λεφτά απο τις συναυλίες και όχι από τα άλμπουμ τους αυτά καθαυτά.

Η αλήθεια είναι πως οι Radiohead (και όσοι άλλοι ακολουθήσουν) κατα κάποιον τρόπο είναι παιδιά της μουσικής βιομηχανίας. Οι Radiohead ίσως λιγότερο απο κάποιους άλλους αφού ακόμα και οι πιο «αντιεμπορικοί» τους δίσκοι όπως το Kid A πουλάνε σαν τρελά μόνο και μόνο γιατί η δουλειά τους είναι κορυφαία σε όλα τα επίπεδα. Ένα όχι και τόσο γνωστό συγκρότημα θα είχει πρόβλημα να κάνει ότι κάνουν σήμερα οι Radiohead. Προφανώς λοιπόν η μουσική βιομηχανία χρειάζεται σε μια κοινωνία όπως η δικιά μας. Χρειάζεται ένα μέσο που θα ανακαλύψει καλλιτέχνες, και θα τους δώσει την οικονομική δυνατότητα να κάνουν το κέφι τους όσο γίνεται καλύτερα. Αυτό που ΔΕΝ θα έπρεπε να κάνει η μουσική βιομηχανία (και έκανε μέχρι τώρα) είναι να παίρνει το 80% των εσόδων και να τα κατασπαταλάει σε media parties δεσμεύοντας τους καλλιτέχνες με πολύ βαριά συμβόλαια για πολλά χρόνια αναγκάζοντας τους να βγάζουν δίσκους με συγκεκριμένο άκουσμα σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές εγκλωβίζοντας την καλλιτεχνική τους φυσιογνωμία με το χειρότερο τρόπο.

Τουλάχιστον η μουσική βιομηχανία ίσως βάλει λίγο περισσότερο (στο ήδη υπάρχον) νερό στο κρασί της. Αυτό που έκαναν οι Radiohead δεν είναι πρωτοποριακό. Έχει ξαναγίνει στο παρελθόν απο εκατοντάδες καλλιτέχνες. Αυτό που είναι συγκλονιστικό είναι που δίνουν τη δυνατότητα στους αγοραστές να συνεισφέρουν με το ποσό που εκείνοι αποτιμούν τη δουλειά τους. Έτσι έχουν ένα άμεσο αντίκρυσμα χωρίς περιττούς διαμεσολαβητές.

Μη ξεχάσω. Το άλμπουμ είναι κορυφαίο. Μόνη παραφωνία που δεν έχουν ενσωματώσει το εξώφυλλο στα tags. Α! επίσης είναι και DRM free!

Advertisements
Κατηγορίες:Unfiled
  1. Οκτώβριος 10, 2007 στο 12:56 μμ

    Η EMI θα πρέπει να είναι στα όρια της υστερίας!!!

    I feel good!

  2. Οκτώβριος 10, 2007 στο 6:48 μμ

    […]Δείτε αυτό το post από το blog του Χρήστου Πανταζή.[…]

  3. Οκτώβριος 13, 2007 στο 10:23 πμ

    Σίγουρα ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της χειραφέτησης των καλλιτεχνών. Ωστόσο, η κίνηση αυτή ίσως δεν είναι εύκολη για μικρότερου βεληνεκούς συγκροτήματα, που δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν οι ίδιοι την παραγωγή της δουλειάς τους…

    Για το λόγο αυτό θεωρώ πολύ τίμιο το μοντέλο της συνδρομής. Ακούς όποιον σου αρέσει- και έτσι δίνονται ευκαιρίες σε πολλούς νέους δημιουργούς- με ένα λογικό κόστος. Νομίζω ότι έτσι βγαίνουν όλοι κερδισμένοι…

  4. Οκτώβριος 16, 2007 στο 1:38 μμ

    Επιτέλους, οι καλλιτέχνες χειραφετούνται από τα όρνεα που τους ξεζούμιζαν εδώ και δεκαετίες! Μου είναι ευχάριστο να ακούω ότι ακόμα και το Rock ξεφεύγει από τα νύχια των δισκογραφικών επιτέλους. Να τονίσω ότι οι πιο «ηλεκτρονικοί» καλλιτέχνες είναι πιο μπροστά σε αυτό εδώ και χρόνια για πολλούς λόγους (βασικά, ο πυρύνας των θαυμαστών τους είναι κοντά τους και δεν περιμένει το δισκάδικο να φέρει τον ήχο, άσε που οι οπαδοί της ηλεκτρονικής μουσικής αναξητούν τον ήχο ενεργά, όσο και τον καλλιτέχνη, αλλά θα σταματήσω εδώ γιατί θα εκνευριστεί ο xpan!). Οι Rock καλλιτέχνες έχουν να μάθουν πολλά από τους «ηλεκτρονικούς» και την επιτυχία μικρών δισκογραφικών εταιριών. Στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής η (μικρή) δισκογραφική εταιρία έχει όσο σημασία έχει και ο ίδιος ο καλλιτέχνης για τον οπαδό. Πχ, το γεγονός ότι ο Michael Mayer είναι στην Kompack (τεράστιας σημασίας μικρή δισκογραφική από την Κολονία) λέει πολλά για την μουσική και την φιλοσοφία του καλλιτέχνη. Περιττό να πω ότι όλες οι μικρές δισκογραφικές είναι παρέες καλλιτεχνών και όχι σαρκοφάγες ανώνυμες (με όλες τις έννοιες) εταιρίες. Δείτε μια αφίσα από ένα πάρτυ: το όνομα του καλλιτέχνη φιγουράρει δίπλα στην δισκογραφική εταιρία! Μια υπέροχη σχέση! Φυσικά όλες οι μικρές ηλεκτρονικές εταιρίες βασίστηκαν στο internet τόσο για να πουλήσουν όσο και για την ίδια τη δημιουργία τους.

    Θα σταματήσω εδώ με ένα διάσημο quote που ταιριάζει:

    «FREE AT LAST!»

    Στέλιος

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: