Αρχική > Technology > Linux παντού!

Linux παντού!

Φεβρουαρίου 6, 2007 Σχολιάστε Go to comments

Λίγο υπερβολικός ο τίτλος, άλλα γιατί όχι; Σήμερα κατάφερα να συγχρονίσω ένα τοπικό φάκελο με έναν απομακρυσμένο για λόγους backup. Έτσι αντί να αγοράσω ένα δεύτερο εξωτερικό σκληρό για το laptop, έβαλα έναν παλιό 80άρι που είχα στο remote desktop (που βρισκεται στο διπλανό δωμάτιο) και έτσι κάποια δεδομένα που δεν θέλω να χάσω τα στέλνω εκεί. Για να γίνει αυτό χρειάστηκε να εγκαταστήσω το smbfs (απο το synaptics). Άνοιξα το fstab όπου έδωσα:

//192.168.1.65/public2  /mnt/pub        smbfs   iocharset-utf8,file_mode=0777,dir_mode=0777,uid=1000 0 0

και έτσι κάθε φορά που δίνω sudo mount /mnt/pub «βλέπω» τον remote φάκελο τοπικά. Σούπερ!

Μετά εγκατέστησα το grsync (επίσης απο τα repos) με το οποίο «συσχέτισα» το φάκελο με τα σημαντικά για μένα έγγραφα (/Documents) με το φάκελο /mnt/pub (ο οποίος «βλέπει» στο άλλο PC που έχει και το μεγαλύτερο storage), και ότι αλλαγές κάνω στο φάκελο /Documents, κάθε φορά που τρέχω το grsync περνάνε αυτόματα στο άλλο PC!

Εντάξει δεν ανακάλυψα την Αμερική. Άλλα όσο μπαίνω στη φιλοσοφία του Linux τόσο περισσότερο μου αρέσει.

Στο εργαστήριο στη δουλειά, έχω ηδη 3 μηχανήματα με Linux και την Πέμπτη (μεθαύριο) θα έχω και άλλα 2 (σύνολο πέντε). Το ένα απο αυτά θα έχει μια ελαφρια διανομή debian με σκοπό να γίνει Router και Print Server. Στο ένα έχω περάσει xubuntu και το έχω για καθαρά δική μου χρήση, ενώ στα άλλα 2 θα περάσει ο Richard της Hellug, την τελευταία έκδοση debian (Etch). Το ένα με KDE και το άλλο με Gnome. Ήδη σήμερα μου έφερε το μηχάνημα με το Debian Etch και το KDE 3.5. Εντυπωσιαστηκα! Είμαι σίγουρος πως το καλοκαίρι θα στεναχωρηθώ που θα πρέπει να επιλέξω ανάμεσα στο Debian Etch και Ubuntu Feisty Fawn για να εγκαταστήσω… το δίλημμα θα ειναι μεγάλο.

Ο λόγος που σκοντάφτω σε κάποια σημεία, είναι οι παιδικές αρρώστιες που κουβαλάω απο το περιβάλλον windows. Στο Linux (για παράδειγμα) τα πάντα έχουν permissions για λόγους ασφαλείας. Στα windows δεν ειναι έτσι. Αναγκαστικά, λοιπόν πρέπει να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα αν θέλω να κάνω τη δουλειά μου σωστά και με ασφάλεια. Άλλωστε ποτέ δεν ειναι αργά να μάθω τη σωστή διαδικασία 🙂

Κατηγορίες:Technology
  1. Φεβρουαρίου 13, 2007 στο 10:39 πμ

    Καλημέρα, χαίρομαι που συνεχίζεις φίλε 🙂

    rsync over Samba – μόλις έφτιαξες καλύτερο backup σύστημα από τα περισσότερα commercial της Windows πλατφόρμας..

    Αν σε ενδιαφέρει γενικότερα το θέμα backup – και ιδιαίτερα μεταξύ Linux Servers, ίσως αξίζει τον κόπο να ρίξεις μια ματιά εδώ: http://www.miek.nl/projects/rdup/index.html & http://www.miek.nl/projects/rdup/doc.html

    Δεν θα έπρεπε να υπάρχει δίλημμα 😉 Feisty Fawn φυσικά πρέπει να διαλέξεις 🙂

  2. Φεβρουαρίου 13, 2007 στο 9:38 μμ

    Συνεχίζω;

    Πολύ αργά για να κάνω πίσω, φίλε! Η Ουμπουντίτιδα κόλλησε και σε μένα. Με στεναχωρεί όμως η αντιμετώπιση που έχω λάβει απο φίλους μου Ντεμπιανίστες. Είναι αρκετά φανατισμένοι και αυτό δεν βοηθάει την κοινότητα.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

