Αρχική > Unfiled > Περι καπνίσματος και λοιπών κακών συνηθειών

Περι καπνίσματος και λοιπών κακών συνηθειών

Ιανουαρίου 31, 2007 Σχολιάστε Go to comments

Είμαι νυν μη καπνιστής και πρώην καπνιστής. Έκοψα το τσιγάρο στο στρατό γιατί απλά το σιχάθηκα. Είχα αρχίσει να το σιχαίνομαι μήνες πριν, άλλα οι ατέλειωτες ώρες στη σκοπιά με έκαναν να το σιχαθώ πιο γρήγορα. Δεν το μετάνιωσα ποτέ. Πλέον μπορώ να πω με σιγουριά πως το να το κόψω ήταν πολύ πιο εύκολο απο όσο υποστηρίζουν οι καπνιστές. Πιστεύω πως κάτι αντίστοιχο θα ισχύει και για τους περισσότερους ανθρώπους.

Μετά απο πολλούς μήνες αυτο-ψυχανάλυσης κατάφερα να «αποδείξω» πως ο μόνος λόγος που θέλει κάποιος να καπνίζει είναι επειδή θέλει να τιμωρήσει τον εαυτό του για κάτι. Είναι ο ίδιος λόγος που ο Αδάμ έφαγε το μήλο. Μας αρέσει η αμαρτία και μας αρέσει μετά να τιμωρούμε τον εαυτό μας. Έτσι νομίζουμε οτι τον ελέγχουμε καλύτερα.

Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Οι μισοί έφηβοι και οι μισοί έλληνες καπνίζουν, όταν σε ανεπτυγμένα κράτη αυτά τα ποσοστά πέφτουν στο 20-30%. Έχω εντελώς φιλελεύθερες απόψεις και πραγματικά σέβομαι το άτομο ως κοινωνική μονάδα. Απεχθάνομαι όμως όταν μου επιβάλλουν κάτι που μπορεί να με βλάψει (αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε. 19.000 μη καπνιστές πεθαίνουν κάθε χρόνο εξ’ αιτίας του τσιγάρου).

Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο όμως είναι η συμπεριφορά των καπνιστών. Περισσότερο ίσως και απο το ίδιο το κάπνισμα. Με ειρωνικά σχόλια και φτηνή επιχειρηματολογία του τύπου «γιατί δεν απαγορεύουμε τότε τις καπνοβιομηχανίες;» ή «γουστάρω να κάνω κακό στον εαυτό μου» αποφεύγουν κάθε έιδος γόνιμης συζήτησης. Πριν απο 2 χρόνια ήμουν στα Starbucks στην Κοραή και ένας νέος κάπνιζε (στα Starbucks απαγορεύεται το κάπνισμα). Μια κυρία σηκώθηκε και του ζήτησε ευγενικά να σταματήσει να καπνίζει γιατί είναι έγκυος. Εκείνος έσβησε το τσιγάρο με βαριά καρδιά και γύρισε προς το τραπέζι μου ακριβώς δίπλα και με ύφος μου λέει «ας μην ήταν έγκυος η κυρία και θα σου έλεγα εγώ αν το έσβηνα».

Οι καπνιστές έχουν στο σύνολό τους αντικοινωνική συμπεριφορά. Πολύ σπάνια θα ρωτήσουν αν είναι εντάξει να κάνουν ένα τσιγάρο. Τις περισσότερες φορές απλά θα το ανάψουν. Η συμπεριφορά αυτή ειναι επίκτητη και αυτό το λέω απο εντελώς προσωπική εμπειρία. Φίλος πρώην μη καπνιστής και αντι-καπνιστής (σε σημείο που όταν άναβα τσιγάρο στο αμάξι το έπιανε και το πέταγε έξω απο το παράθυρο) ειναι νυν φανατικός καπνιστής και «κακός πολίτης» (όπως τον αποκαλώ μεταξύ σοβαρού και αστείου). Καπνίζει παντού και πάντα. Πριν το φαΐ, μετά το φαϊ και ενδιάμεσα. Ακόμα και μπροστά σε κοπέλες τις παρέας που τυχαίνει να είναι έγκυες. Θεωρώ πως ένας απο τους λόγους που έπαψα το τσιγάρο ήταν και γιατί δεν ήθελα να μοιάσω σε αυτόν το κλασικό έλληνα καπνιστή. Δεν ήμουν τέτοιος. Νοιάζομαι για τον διπλανό μου και δεν αισθανόμουν καλά όταν φυσούσα το καπνό μου στη μούρη του.

Όσον αφορά το κάπνισμα, το μεγαλύτερο πρόβλημα ειναι πως κοστίζει στο κράτος (και άρα στην τσέπη μου) δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο σε νοσήλια. Αυτά τα λεφτά δεν βγαίνουν όσο και αν αυξήσεις τον ειδικό φόρο του τσιγάρου. Η μόνη λύση είναι η απαγόρευση (δια ροπάλου) σε όλους τους δημόσιους χώρους. Άντε σπίτι σου και κάπνισε όσο θες, όχι όμως εδώ δίπλα μου. Στην Ιταλία που ήμουν πέρυσι (έχει εφαρμοστεί το μέτρο και μάλιστα με επιτυχία) οι ίδιοι οι Ιταλοί μου έλεγαν πως τώρα ειναι καλύτερα. Στην αρχή γκρίνιαζαν, άλλα τώρα και καπνίζουν λιγότερο, και δεν βρωμάνε τσιγαρίλα κάθε φορά που γυρνάνε σπίτι απο νυχτερινή έξοδο.

Και όχι μόνο εκεί. Υπάρχουν και άλλα διαφυγόντα κέρδη για το κράτος. Για παράδειγμα γυναίκες που δουλεύουν στο δημόσιο και μένουν έγκυες πλέον παίρνουν αμέσως χαρτί επαπειλούμενης κύησης απο τον πρώτο μήνα και άντε να τρέχει το δημόσιο να προσλαμβάνει και να πληρώνει επιπλέον αναπληρωτές, συμβασιούχους και ωρομίσθιους για όλες τις θέσεις που μένουν ξαφνικά κενές. Οι δημόσιοι χώροι ειναι επικίνδυνοι για τις έγκυες και είμαι υπερ του να φεύγουν όσο πιο γρήγορα γίνεται και για πολύ καιρό, μάλιστα. Εκτός αν αλλάξουν τα πράγματα.

Είμαι επίσης κατά τις γκρίζας διαφήμισης του τσιγάρου. Ειδικά με την μανία που γίνεται στην τηλεόραση. Δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξεις την τηλεόραση μετά τις έξι το απόγευμα και να μη δεις κάποιον να καπνίζει αρειμανίως. Εκτός απο την πρωινή ζώνη που εκεί καπνίζει η «φιλελευθερο-αριστερή» Κανέλλη. Τα παιδιά βλέπουν άπειρη τηλεόραση πλέον και είναι εντελώς απροστάτευτα (εκτός απο τις σπάνιες περιπτώσεις όπου οι γονείς ενδιαφέρονται). Δεν θεωρώ σύμπτωση που οι μισοί έφηβοι καπνίζουν.

Εμπρός, λοιπόν κύριε Κυπριανέ, είμαστε μαζί σου!

Advertisements
Κατηγορίες:Unfiled
  1. Ιανουαρίου 31, 2007 στο 8:02 μμ

    Καταρχάς να δηλώσω ότι είμαι καπνιστής. Προσπάθησα αρκετές φορές να το κόψω και κάποια στιγμή κατάφερα να μην καπνίσω για 3 1/2 χρόνια.

    Πλέον μπορώ να πω με σιγουριά πως το να το κόψω ήταν πολύ πιο εύκολο απο όσο υποστηρίζουν οι καπνιστές. Πιστεύω πως κάτι αντίστοιχο θα ισχύει και για τους περισσότερους ανθρώπους.

    Δεν νομίζω ότι είναι εύκολο να κόψεις το τσιγάρο. Είναι λανθασμένο το σκεπτικό σου ότι αφού μπόρεσες εσύ μπορούν και οι περισσότεροι άνθρωποι και αυτό διότι: (1) η νικοτίνη είναι εξαιρετικά εθιστική, περισσότερο εθιστική μάλιστα ακόμη και από πολλά ναρκωτικά [το λινκ δίνεται με κάθε επιφύλαξη] και (2) μολονότι δεν έχω στοιχεία πιστεύω πως το rebound rate όσων κόβουν το κάπνισμα είναι υψηλό.

    Μετά απο πολλούς μήνες αυτο-ψυχανάλυσης κατάφερα να “αποδείξω” πως ο μόνος λόγος που θέλει κάποιος να καπνίζει είναι επειδή θέλει να τιμωρήσει τον εαυτό του για κάτι. Είναι ο ίδιος λόγος που ο Αδάμ έφαγε το μήλο. Μας αρέσει η αμαρτία και μας αρέσει μετά να τιμωρούμε τον εαυτό μας. Έτσι νομίζουμε οτι τον ελέγχουμε καλύτερα.

    Αυτό μου ακούγεται Φροϋδικό και, για να είμαι ειλικρινής, δεν το έχω και σε μεγάλη εκτίμηση τον Φρόϋντ! Παντελώς μη-επιστημονικός κι άρα μη επαληθεύσιμος (ή μη-διαψεύσιμος) 😉

    Έχω εντελώς φιλελεύθερες απόψεις και πραγματικά σέβομαι το άτομο ως κοινωνική μονάδα.

    Πώς γίνεται να έχεις φιλελεύθερες απόψεις και δη «εντελώς» και συγχρόνως να λες το παραπάνω «Πλέον… από όσο υποστηρίζουν οι καπνιστές… κάτι αντίστοιχο…»; 🙂

    “ας μην ήταν έγκυος η κυρία και θα σου έλεγα εγώ αν το έσβηνα”.

    Υπάρχουν και οι κάφροι!

    Η συμπεριφορά αυτή ειναι επίκτητη και αυτό το λέω απο εντελώς προσωπική εμπειρία.

    Η συμπεριφορά αυτή δεν οφείλεται στο τσιγάρο. Είναι θέμα ανατροφής και χαρακτήρα.

    Όσον αφορά το κάπνισμα, το μεγαλύτερο πρόβλημα ειναι πως κοστίζει στο κράτος

    Πολλά πράγματα κοστίζουν στο κράτος, όπως είναι τα χιλιάδες τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν κάθε χρόνο, η κακή διατροφή, η έλλειψη γυμναστικής… Άσε που, με αυτό το σκεπτικό, οι καπνιστές πεθαίνουν πρόωρα κι άρα δεν επιβαρύνουν το ασφαλιστικό σύστημα… 😉

    Αυτά τα λεφτά δεν βγαίνουν όσο και αν αυξήσεις τον ειδικό φόρο του τσιγάρου.

    Όχι, βέβαια, ότι το κράτος αυξάνει τον φόρο στα τσιγάρα γι’ αυτόν τον λόγο. 😉

    Η μόνη λύση είναι η απαγόρευση (δια ροπάλου) σε όλους τους δημόσιους χώρους.

    Συμφωνώ για τους δημόσιους χώρους.

    Είμαι επίσης κατά τις γκρίζας διαφήμισης του τσιγάρου.

    Συμφωνώ.

    Εν πάση περιπτώσει, όχι στο τσιγάρο αλλά όχι και στη δαιμονοποίηση των καπνιστών.

    ΥΓ. Και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση εδώ.

  2. Ιανουαρίου 31, 2007 στο 9:53 μμ

    Δεν νομίζω ότι είναι εύκολο να κόψεις το τσιγάρο

    Δεν είπα οτι είναι εύκολο. Είπα οτι ειναι περισσότερο εύκολο απο ότι φανταζόμαστε. Οι περισσότεροι αποφεύγουν πραγματικά να κόψουν το τσιγάρο. Μάλιστα οι γυναίκες αντιπαραβάλλουν το πάχος, που ναι μεν ισχύει (καθώς αλλάζει ο μεταβολισμός) άλλα θα μπορούσαν απλά να μειώσουν και το φαϊ μαζί με το τσιγάρο

    Αυτό μου ακούγεται Φροϋδικό και, για να είμαι ειλικρινής, δεν το έχω και σε μεγάλη εκτίμηση τον Φρόϋντ

    Ο Φρόιντ είναι ο πατέρας της ψυχανάλυσης. Είναι σαν να λες οτι δεν σου αρέσει ο Πελέ σαν ποδοσφαιριστής. Αντικειμενικά οι απόψεις του έχουν μεγάλη βαρύτητα. Όσον αφορά αυτό που λέω δεν ξέρω γιατί το λέω (μπορεί να είναι Φρόιντ, μπορεί κάποιος άλλος), πάντως κάθε είδους νεύρωση (όπως και το κάπνισμα) πηγάζει απο τέτοιου είδους βαθύτερες αιτίες.

    Η συμπεριφορά αυτή δεν οφείλεται στο τσιγάρο. Είναι θέμα ανατροφής και χαρακτήρα.

    Προφανώς, απλά το τσιγάρο αυξάνει το μέγεθος που εμφανίζεται – κατα κάποιον «μαγικό» τρόπο. 🙂

    Εν πάση περιπτώσει, όχι στο τσιγάρο αλλά όχι και στη δαιμονοποίηση των καπνιστών.

    Αυτό εννοείται, όμως είναι οι καπνιστές που με τη συμπεριφορά τους κάνουν τους μη-καπνιστές να γίνουν αντι-καπνιστές. 😉

  3. Φεβρουαρίου 1, 2007 στο 2:21 πμ

    Αγαπητέ φίλε, το παραπάνω σχόλιό σου νομίζω πως δεν απαντάει επί της ουσίας σε αυτά που έγραψα. In fact, μάλλον συνάδει με αυτά που έγραψα. 😉

    Btw, αυτό το «19.000 μη καπνιστές πεθαίνουν κάθε χρόνο εξ’ αιτίας του τσιγάρου.», δεν μου λέει τίποτα από μόνο του, έτσι όπως αναφέρεται στο in.gr. Μάλιστα, το «19.000» αντί για 20.000, π.χ., μου φαίνεται ως κλασικό στατιστικό τέχνασμα. Anyway, το in.gr δεν δίνει παραπομπή σε επιστημονική μελέτη. Εν πάση περιπτώσει, αν δούμε τον πίνακα που συνοδεύει αυτό το άρθρο (δυστυχώς δεν τον βρήκα online) θα διαβάσουμε για (αν θυμάμαι καλά) 3.000 – 6000 θανάτους λόγω του παθητικού καπνίσματος -ακόμη κι έτσι όμως, πώς μπορούνε επιστημονικώς να μιλάνε για θανάτους από το παθητικό κάπνισμα; Θα ήθελα να δω μια peer-reviewed μελέτη για το θέμα σε κάποιοι γνωστό Journal. Με άλλα λόγια, μπορώ να κι εγώ να σου φέρω δημοσίευμα που γράφει (σχετικά με το climate change) πως «Η Γη μπορεί να εκραγεί ακόμη και σε 10 χρόνια λόγω υπερθέρμανσης» (στα «ΝΕΑ», αν θυμάμαι καλά)…

  4. Φεβρουαρίου 1, 2007 στο 2:24 πμ

    Ο Φρόιντ είναι ο πατέρας της ψυχανάλυσης.

    Ναι, είναι. Ε, και; Κι ο Λιακό είναι ο πατέρας της κάθε μ@λ@κοθεωρίας που πουλάει. Αυτό σημαίνει ότι είναι και επιστημονικώς ορθώς;

  5. Φεβρουαρίου 1, 2007 στο 10:09 πμ

    Κοίταξε Σάκη, δεν διαφωνώ με αυτά που λες. Απλά βλέπω τα πράγματα λίγο διαφορετικά. Σου θυμίζω οτι μελέτες στην Αμερική που συνδέουν το τσιγάρο με τον καρκίνο υπήρχαν απο το 1900. Η Αμερικάνικη κυβέρνηση παραδέχτηκε επίσημα αυτό το γεγονός «μόλις» το 1930. 30 χρόνια μετά(!)

    Το τσιγάρο κάνει κακό και σε αυτούς που καπνίζουν άλλα και σε αυτούς που δεν καπνίζουν. Οι γιατροί απαγορεύουν το κάπνισμα σε εγκύους, όπως και να βρίσκονται σε μέρη καπνιστών. Δεν ειναι τυχαίο. Το internet είναι γεμάτο απο τέτοιου είδους παραπομπές και είμαι σίγουρος πως τις έχει συναντήσει.

    Στο δια ταύτα, τώρα. Η Ελλάδα έχει κρατική ασφάλιση. Σαν κράτος θα πρέπει να φροντίσει για τους ασφαλισμένους. Το κακό είναι οτι πριν πεθάνουν (οι ασφαλισμένοι) κοστίζουν πολλά σε εξετάσεις και θεραπείες, και αυτά τα ιατρικά μηχανήματα έχουν ακριβύνει πολύ τα αναθεματισμένα. Άρα για να κοστίζουν λιγότερο στο ασφαλιστικό σύστημα. Υπάρχουν 2 τρόποι.

    1- Παιδεία: Αντικαπνιστική εκστρατεία απο το δημοτικό.
    2- Απαγόρευση καπνίσματος στους δημόσιους χώρους.

    Είσαι στην Ελλάδα, τι θα διάλεγες, λοιπόν;

    Δυστυχώς εφόσον δεν μπορείς να προλαμβάνεις θα αστυνομεύεις.

    Τέλος, σκέψου το κι αλλιώς. Κάνω μια καλή ζωή. Προσέχω όταν οδηγώ, δε καπνίζω δεν πίνω, γυμνάζομαι κατα καιρούς. Η πιθανότητα να κοστίσω ακριβά στο ασφαλιστικό σύστημα είναι μικρότερη απο κάποιον που καπνίζει, πίνει & οδηγάει σαν τρελός. Γιατί να πληρώνω τα ίδια ασφάλιστρα λοιπόν; Βέβαια τώρα θα πεις οτι πάει μακριά η συζήτηση… ας το αφήσω εδώ για την ώρα.

    ΥΓ: Ο Φρόιντ ειναι ο πατέρας της ψυχανάλυσης. Η ψυχή ευθύνεται για τα περισσότερα προβλήματα του δυτικού κόσμου (β.λ. ψυχικές ασθένειες) απο τη στιγμή που λύσαμε το πρόβλημα της σίτισης. Άρα ο Φρόιντ είναι σημαντικός. Οι απόψεις του μπορεί να μην είναι σωστές, άλλα έχουν τεράστια βαρύτητα. Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με την ψυχολογία/ψυχανάλυση πρέπει να διαβάσει Φρόιντ, οπωσδήποτε. Πιστεύεις οτι κάποιος που θέλει να ασχοληθεί με την Ελληνική Ιστορία πρέπει να διαβάσει Λιακόπουλος οπωσδήποτε;

  6. stpantazis
    Φεβρουαρίου 1, 2007 στο 11:31 πμ

    Η αληθεια ειναι οτι ειναι δυσκολο να κοπει το τσιγαρο, ΑΛΛΑ με πραγματικη θεληση γινεται. Αυτο φαινεται στο οτι οταν το πρωτο εμφραγμα «χτυπαει την πορτα» οι επιζοντες κατα 90% σταματουν το τσιγαρο. Δηλαδη ενα ισχυρο κινητρο τους κανει να σταματουν το τσιγαρο αμεσα. ΑΛΛΑ, και παλι ενα 10% δεν το κοβει (οπως ο Μπουκοφσκι με το αλκοολ!).

    Οσο για τα οικονομικα τα πραγματα ειναι μπερδεμενα, γιατι μπορει τα νοσηλεια για ενα εμφραγμα να ειναι πολλα. αλλα η συνταξη και τα φαρμακα ενος αιωνοβιου μπορει να ειναι περισοτερα! Ειναι δυσκολο να γινουν σωστοι υπολογισμοι. Πληρωνουν και φορους τεραστιους για τα τσιγαρα.

    Παντως οι Αμερικανοι ειναι πιο απαισιοδοξοι και υπολογιζουν τους θανατους σε παθητικους καπνιστες στις 53000 το χρονο στην Αμερικη, δειτε το αρθρο: http://circ.ahajournals.org/cgi/content/abstract/83/1/1 απο το AHA (American heart association).

    Εγω δεν ειμαι καπνιστης, αν και στο παρελθον προσπαθησα πολυ για να γινω. Ειμαι απ’ αυτους που το γεννετικο προφιλ δεν ανεχει τετοιες συνηθειες (δεν αντεχει γενικα συνηθειες!).

  7. Φεβρουαρίου 1, 2007 στο 1:08 μμ

    ΥΓ: Ο Φρόιντ ειναι ο πατέρας της ψυχανάλυσης. Η ψυχή ευθύνεται για τα περισσότερα προβλήματα του δυτικού κόσμου (β.λ. ψυχικές ασθένειες) απο τη στιγμή που λύσαμε το πρόβλημα της σίτισης. Άρα ο Φρόιντ είναι σημαντικός. Οι απόψεις του μπορεί να μην είναι σωστές, άλλα έχουν τεράστια βαρύτητα. Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με την ψυχολογία/ψυχανάλυση πρέπει να διαβάσει Φρόιντ, οπωσδήποτε. Πιστεύεις οτι κάποιος που θέλει να ασχοληθεί με την Ελληνική Ιστορία πρέπει να διαβάσει Λιακόπουλος οπωσδήποτε;

    Επειδή εάν δεν ήμουν ο bizwriter θα ήμουν ο… psychologywriter 😆 καθώς έχω μελετήσει αρκετά την Ψυχολογία από hobby θα επιμείνω στην κριτική μου για τον Φρόϋντ.

    Σίγουρα ο Φρόϋντ είναι ο πατέρας της ψυχανάλυσης και αυτός είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίον πρέπει να διδάσκεται στην Ψυχολογία. Από εκεί και πέρα, όπως και συ λες, «οι απόψεις του μπορεί να μην είναι σωστές» και, imho, οι θεωρίες του είναι λίγο-πολύ ξεπερασμένες (και αν το δούμε και στην πράξη, η ψυχανάλυση είναι αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, τρομερά χρονοβόρα και κοστοβόρα).

    Προσωπικώς πιστεύω περισσότερο στην αξία των θεωριών των συμπεριφοριστών και των γνωστικών ψυχολόγων παρά στην κλασική ψυχανάλυση του Φρόϋντ.

    Πέραν τούτων, με την γρήγορη ανάπτυξη που έχουν οι νευροεπιστήμες πλέον, δεν νομίζω ότι μπορούμε να μιλάμε πλέον για «σκέτη» Ψυχολογία χωρίς να προσθέτουμε από δίπλα το συνθετικό «-Βιολογία».

  8. Φεβρουαρίου 1, 2007 στο 2:37 μμ

    εγώ δεν έχω ασχοληθεί με την ψυχολογία καθόλου. Εχω διαβάσει ελάχιστο Φροιντ, λίγο Γιουνγκ, και φυσικά τον Γιαλομ. Οπότε οι γνώσεις μου κάπου εκεί φτάνουν. Παρόλα αυτά συμφωνώ πως τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ. Συμφωνώ πως η ψυχολογία/ψυχανάλυση ειναι χρονοβόρα και κοστοβόρα, συμφωνώ πως η Βιολογία έχει κάνει θαύματα. Άλλωστε η βιολογία ειναι «κανονική» επιστήμη. Η αληθεια ειναι πως ποτε δεν θεώρησα την ψυχολογία επιστήμη (νομίζω στην Αμερική σου δίνουν BA και όχι BSc) μόνο και μόνο γιατι τα αποτελέσματά της δεν ειναι μετρήσιμα και άρα δεν μπορείς να αποδείξεις τίποτα στην ουσία.

    Πάντως να ξέρεις πως τον Φρόιντ εσύ τον ανέφερες και όχι εγώ 🙂

  9. Φεβρουαρίου 1, 2007 στο 2:52 μμ

    Πάντως να ξέρεις πως τον Φρόιντ εσύ τον ανέφερες και όχι εγώ 🙂

    Σωστό κι αυτό! 😆

    Καλό μήνα btw.

  10. Φεβρουαρίου 5, 2007 στο 2:59 μμ

    Δεν καπνίζω. Νομίζω μάλιστα πως με τα χρόνια έχει αρχίσει να με ενοχλεί πολύ περισσότερο η κάπνα και η μυρωδιά του τσιγάρου απ’ ότι παλιότερα. Δε θα δούλευα ποτέ σε (κλειστό) χώρο που επιτρέπεται το κάπνισμα. Και ειλικρινά μου προκαλεί απέχθεια η συμπεριφορά κάποιων καπνιστών (π.χ. κάπνισμα στο ασανσέρ, κάπνισμα σε χώρο που απαγορεύεται το τσιγάρο, κάπνισμα δίπλα σε βρέφος κλπ), οι οποίοι δείχνουν ή να μην κατανοούν το ότι η συνήθειά τους είναι ενοχλητική για άλλους, ή να αδιαφορούν για αυτό. Φυσικά η αδιαφορία προς τους άλλους είναι έκδηλη σε χίλια δυο, όχι μόνο στο κάπνισμα, και από αυτήν την άποψη δεν είναι ίδιον των καπνιστών. Είναι ίδιον του τυπικού νεοέλληνα.

    Δε θα εστιάσω στους κινδύνους του τσιγάρου για την υγεία (δεδομένοι, άσχετα αν με την πληθώρα της πληροφόρησης που έχουμε σήμερα, η οποία οδηγεί τελικά σε άγνοια, δεν ξέρουμε την ακριβή έκταση αυτών), όσο στην αισθητική του πράγματος. Με ενοχλεί να μπαίνω σε ένα χώρο και να μη βλέπω από την κάπνα, να δακρύζουν τα μάτια μου και να βρωμάνε τα ρούχα και τα μαλλιά μου.

    Άλλωστε, είναι τόσο πολλά τα πράγματα που βλάπτουν την υγεία μας και στα οποία, ακόμα και ακούσια, υποβαλλόμαστε κάθε μέρα, που με βρίσκει αντίθετο το κυνηγητό των καπνιστών, όπως τουλάχιστον το έχω βιώσει στην Καλιφόρνια, που ταξιδεύω συχνά λόγω δουλειάς.

    Θα κλείσω μιλώντας για την τρομερή υποκρισία της δημιουργίας χώρων «μη καπνιστών» σε καφέ, εστιατόρια κλπ. Σε ένα χώρο τετραγωνικών ορίζουν ότι τρια τραπέζια είναι μη καπνιστών και έχουν ήσυχη τη συνείδησή τους. Όπως λέει και το ρητό αγνώστου, «το να ορίζεις χώρους μη καπνιστών σε ένα καφέ, είναι σα να ορίζουν χώρο μη ούρησης σε πισίνα».

  11. Andreas
    Ιουνίου 22, 2007 στο 1:01 μμ

    θα σου πώ κάτι. Το Μπλε αυτοκολλητο που είναι κολλημένο πάνω στο πακέτο είναι ΠΡΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΦΟΡΟΣ. που σημαινει οτι ειτε αγορασεις το πακέτο ειτε όχι τον φορο τον έχει παρει το κράτος. Δηλαδη μιλάμε για ένα έσοδο για το κράτος που αυξάνετε όσο αυξανετε και η παραγωγή τσιγάρων.

    Και ένα άλλο μυστικο. Η πολιτική του παπαστρατου και του κάθε παπαστρατου δεν είναι να αυξήσει τις πωλησεις πχ του Marlboro. Η πολιτική του είναι να αρχίσεις το τσιγάρο. Μετά απο εκεί δεν τον νοιάζει τί μάρκα θα καπνίζεις γιατί το lobby των καπνοβιομηχανιών σε κρατάει ήδη απο τα αρχ@#$ια. Γιαυτο βγάινουν και τα φτηνα τσιγάρα με 1.70€ και με τις ευλογίες των ελληνικών κυβερνήσεων. Και να φανταστείς οτι έχουν κέρδος απο το 1.70€ ακόμα και αν αφαιρέσεις τον φόρο.

    το τσιγάρο δυσκολα θα απαγορευτεί στην Ελλάδα.

  12. Ιουνίου 22, 2007 στο 1:33 μμ

    συμφωνώ για αυτό πιστεύω πως το μόνο μέσο που θα μας σώσει εμάς τους μη-καπνιστές (και όχι αντι-καπνιστές) ειναι η απαγόρευση του τσιγάρου σε δημόσιους χώρους…

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: