Αρχική > Life > Όχημα-Ποδήλατο!

Όχημα-Ποδήλατο!

Ιανουαρίου 21, 2007 Σχολιάστε Go to comments

megisto_sm.jpg

Επιτέλους μετά απο αρκετό καιρό (περισσότερο απο όσο θα έπρεπε) έκανα την κίνηση και αγόρασα το Megisto (έκδοση 2007). Έχω ήδη αρχίσει να πηγαίνω στο πανεπιστήμιο με το ποδήλατο και σκέφτηκα πως εφόσον θα ειναι το βασικό μου πρωϊνό όχημα θα πρέπει να αγοράσω κάποιο καλό. Και το Ideal Megisto είναι σαφώς το καλύτερο value-for-money ποδήλατο πόλης. Στα 320 Ευρώ δε θα μπορούσα να βρω καλύτερο.

Το μόνο που με προβληματίζει σχετικά με την ποδηλατική μου πρωϊνή διαδρομή είναι οτι πρέπει να βρίσκω δρόμους με χαμηλή κίνηση άλλα και παράλληλα να μη χρειάζεται να κάνω κύκλους για να φτάσω στη δουλειά μου. Νομιζω πως τα βασικότερα ερωτήματα συνοψίζονται ως εξής:

Ποιος ειναι ο πιο ασφαλής δρόμος;

Η ασφάλεια ειναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Οι δρόμοι της Αθήνας δεν σου επιτρέπουν να μην είμαι προσεκτικός. Το καλό ειναι πως τα αμάξια τις περισσότερες φορές με αντιμετωπίζουν σαν να οδηγώ μηχανάκι και είναι κάπως πιο προσεκτικοί απο ότι τους περίμενα. Παρόλα αυτά όμως υπάρχουν δρόμοι που καλό ειναι να αποφεύγει κάποιος. Π.χ. η Λιοσίων δείχνει αρκετά επικίνδυνη καθώς υπάρχουν πολλά αμάξια/φορτηγά παρκαρισμένα στην άκρη του δρόμου ή πάνω στα πεζοδρόμια κάτι που αναγκάζει τον αναβάτη να βγαίνει συχνά πυκνά στη μέση του δρόμου. Το καλό είναι πως τα αμάξια δεν αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Ασφαλέστεροι δρόμοι η Αχαρνών και η Πατησίων, κυρίως λόγω της υπάρξης διπλής λωρίδας που κατα καιρούς γίνεται λεωφορειόδρομος. Τα στενά είναι αρκετά επικίνδυνα καθώς κάνουν το προσπέρασμα των αυτοκινήτων δύσκολο και άρα το ρίσκο για αυτούς και για μάς ειναι μεγαλύτερο.

Ποιος ειναι ο πιο γρήγορος δρόμος;

Επίσης ένα σημαντικό ζήτημα. Αν κάνω λιγότερο χρόνο να φτάσω στη δουλειά μου θα κουράζομαι λιγότερο και θα ρισκάρω την υγεία μου, επίσης, λιγότερο. Δυστυχώς η ασφάλεια με την συντομία δεν ταιριάζουν πάντα. Συνήθως οι πιο σύντομοι δρόμοι είναι και οι λιγότερο ασφαλής. Χρειάζεται λίγο ψάξιμο για να βρεθεί η χρυσή τομή. Το να βρεθεί η χρυσή τομή είναι το πρώτο βήμα για κάποιον ώστε να μη σταματήσει να χρησιμοποιεί το ποδήλατο.

Τι ώρα πρέπει να ξεκινήσω απο το σπίτι;

Αυτό είναι εύκολο! Το καλό με το ποδήλατο ειναι πως όση ώρα κάνεις την πρώτη μέρα για να πας στη δουλειά. Τόση και λιγότερη θα κάνεις τις επόμενες μέρες. Ανεβάζοντας την αντοχή, ανεβαίνει και η ικανότητα να ποδηλατώ χωρίς να κουράζομαι και άρα να μπορώ σιγά σιγά να ανεβάζω στροφές. Θα ήταν, πάντως, θεμιτό ο αναβάτης να φτάνει στη δουλειά 15 λεπτά πιο πριν ώστε να περνάει και ένα σύντομο διάστημα αποθεραπείας. Διάστημα που σιγά σιγά μπορεί να μικραίνει.

Που πρέπει να παρκάρω το ποδήλατο;

Αυτό ειναι το πιο δύσκολο ερώτημα. Προσωπικά, μέχρι σήμερα το πάρκαρα στο προαύλιο του πανεπιστημίου. Όμως τώρα που πήρα καινούργιο ποδήλατο (και πιο ακριβό) σκέφτομαι να το αφήνω σε κάποιο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων και να κανονίσω με τον ιδιοκτήτη κάποιο μηνιαίο χρηματικό αντίτιμο (π.χ. 15-20 Ευρώ). Έτσι το ποδήλατο θα ειναι σε εσωτερικό χώρο, και κάποιος θα του ρίχνει και μια ματιά που και που. Αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος τότε προτιμώ κάπου κοντά σε κάποιο μαγαζί ή σε κάποιο περίπτερο. Το πολύ πολύ να ζητήσω απο τον καταστηματάρχη/περιπτεριούχο να του ρίχνει καμια ματιά που και που.

Τι είδους ρούχα να χρησιμοποιώ / παίρνω μαζί μου;

Αυτή ειναι μια ερώτηση που ακόμα δεν έχω συλλέξει τις απαραίτητες πληροφορίες, ώστε να απαντήσω. Σίγουρα όμως χρειάζεται να έχω μαζί μου μια αλλαξιά (τουλάχιστον για το πάνω μέρος του σώματος) ακόμα. Μια μικρή πετσέτα θα χρειαστεί σίγουρα. Επίσης καλό θα ήταν το παντελόνι να μπορεί να αναπνέει άλλα και να προστατεύει απο το κρύο παράλληλα. Καλό θα ήταν επίσης να υπάρχει και ένα αδιάβροχο. Όλα αυτά βέβαια σε ένα ελαφρύ και αδιάβροχο σάκο πλάτης.

Τι πρέπει να προσέχω γενικά όταν οδηγώ με το ποδήλατο;

Προσπαθώ να αποφεύγω τα πεζοδρόμια. Είναι για τους πεζούς. Προσπαθώ να κοιτάζω πίσω μου 2-3 φορές πριν αλλάξω κατεύθυνση. Δεν κάνω ελιγμούς ανάμεσα στα αμάξια. Δεν οδηγώ ανάποδα στο δρόμο και γενικά φροντίζω να ακολουθώ τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Η μουσική στα ακουστικά ειναι σε τέτοια ένταση ώστε να μπορώ να ακούω τι γίνεται γύρω μου παράλληλα. Προσέχω για πόρτες αυτοκινήτων και πεζούς όταν οδηγώ στην άκρη του δρόμου. Είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός με τα σταθμευμένα και μη φορτηγά γιατί για αυτούς είμαι πραγματικά αόρατος εφόσον είναι πιο ψηλά απο μένα.

Μου εύχομαι καλές διαδρομές! 🙂

Κατηγορίες:Life
  1. Ιανουαρίου 22, 2007 στο 1:09 μμ

    Καλορίζικο…

  2. Ιανουαρίου 23, 2007 στο 12:14 μμ

    Με γεια! Ωραίο πράγμα η ποδηλασία.

    Τώρα, βέβαια, αυτό:

    Το καλό ειναι πως τα αμάξια τις περισσότερες φορές με αντιμετωπίζουν σαν να οδηγώ μηχανάκι και είναι κάπως πιο προσεκτικοί απο ότι τους περίμενα.

    μου προκαλεί κάποια έκπληξη όντας μοτοσυκλετιστής! Προσωπικά διαπιστώνω το αντίθετο για να το θέσω ευγενικά. 😉

    ΥΓ. Καλή η αλλαξιά, η πετσέτα κ.λπ., αλλά δεν είδα να γράφεις πουθενά για κράνος…

  3. Ιανουαρίου 23, 2007 στο 12:32 μμ

    μου προκαλεί κάποια έκπληξη όντας μοτοσυκλετιστής! Προσωπικά διαπιστώνω το αντίθετο για να το θέσω ευγενικά.

    «…πιο προσεκτικοί απο ότι τους περίμενα» δεν σημαίνει «προσεκτικοί» κατ’ ανάγκη, ετσι δεν ειναι; Παρόλα αυτά εκπλήσσομαι θετικά όταν βλέπω αυτοκίνητα και φορτηγά να μου δίνουν προτεραιότητα στο δρόμο (μερικές φορές)

    ΥΓ. Καλή η αλλαξιά, η πετσέτα κ.λπ., αλλά δεν είδα να γράφεις πουθενά για κράνος…

    το κράνος εννοείται! Κακώς ξέχασα να το αναφέρω. Σκέφτομαι όμως ούτως ή άλλως να κάνω ένα post που θα μιλάω μόνο για τον εξοπλισμό (απο τα παπούτσια και τις κάλτσες μέχρι τα γυαλιά και το κράνος). Μετά τις εκπτώσεις όμως 😉

  4. Ιανουαρίου 26, 2007 στο 12:13 μμ

    Καλορίζικο το Megisto. Ούτως ή άλλως τα Ideal έχουν εξαιρετική σχέση τιμής/απόδοσης και το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για μια πόλη που οι δρόμοι της φροντίζουν να σου δίνουν και off-road εμπειρίες!

    Το εξόπλισες με φώτα/φτερά κλπ; Τα πράγματά σου τα μεταφέρεις σε σακκίδιο στην πλάτη ή πάνω στο ποδήλατο;

  5. Ιανουαρίου 26, 2007 στο 12:14 μμ

    Οφείλω να εκφράσω τη διαφωνία μου στο: «Η μουσική στα ακουστικά ειναι σε τέτοια ένταση ώστε να μπορώ να ακούω τι γίνεται γύρω μου παράλληλα».

    Όσο χαμηλή και να είναι η ένταση, θεωρώ ότι τα ακουστικά είναι πολύ κακή συνήθεια πάνω στο ποδήλατο. Η επαφή με το περιβάλλον άλλωστε, είναι και μια από τις απολαύσεις της ποδηλασίας, πέραν του ότι βοηθάει στην ασφάλεια. Η χαμηλή ένταση μάλιστα μερικές φορές είναι ακόμα πιο επικίνδυνη, γιατί όταν δεν ακούς καλά κάτι, επικεντρώνεις την προσοχή σου σε αυτό, πράγμα όχι πολύ καλό πάνω στο ποδήλατο.

  6. Ιανουαρίου 26, 2007 στο 12:24 μμ

    Έχεις δίκιο για τα ακουστικά. Άλλα δεν μπορώ. Ακούω μουσική παντού και πάντα. Όνειρό μου ειναι να φτιάξω ένα σπίτι που να έχει ηχεία ακόμα και στο μπάνιο (όπως έχει κάνει ο Πετρίδης π.χ.). Δεν μπορώ να οδηγώ και να μην ακούω μουσική. Τη βάζω χαμηλά όμως χωρίς να επικεντρώνω τη προσοχή μου εκεί. Αυξάνει όμως τον κίνδυνο, το ξέρω. Προσπαθώ να προσέχω όσο γίνεται περισσότερο. Τι άλλο να κάνω;

    Όσο για τον εξοπλισμό, φτερά στα μέτρα μου δεν ειχε το μαγαζί οποτε τα έχω παραγγείλει. Ενδεχομένως να έχουν φτάσει ήδη, άλλα επειδή έχω ένα κάρο δουλειές αυτές τις μέρες, μέχρι να βρέξει θα το ξεχνάω συνέχεια να περάσω απο κει.

    Όσο για τη σχάρα και τα σακίδια, αποφάσισα να το καθυστερήσω κι άλλο, για λόγους αισθητικής. Προς το παρόν χρησιμοποιώ σακίδιο πλάτης… 🙂

  7. Ιανουαρίου 28, 2007 στο 2:52 μμ

    Ubuntu και Megisto ε?? Χμμ 🙂

    Έχω το Megisto έκδοση 2006 από τον Αύγουστο και είναι το αποκλειστικό μεταφορικό μου μέσο στην πόλη έχοντας γράψει 1400 χιλιόμετρα ως τώρα.

    Μερικές παρατηρήσεις που έχω να κάνω σχετικά με την ποδηλασία στην Αθήνα:

    1. Όχι φίλε μου ακουστικά με μουσική.. Το ξέρω ότι είναι πολύ καλή αίσθηση να ακούς μουσική και να κάνεις ποδήλατο, αλλά χρειάζεσαι όλες τις αισθήσεις σου στο maximum για να επιβιώσεις. Δυστυχώς..

    2. Ούτε στο περίπτερο μην πηγαίνεις χωρίς κράνος.. Πρώτον γιατί θα κάνει τη διάφορα αν σου τύχει η στραβή (καλύτερα ΚΑΤ με σπασμένο χέρι, παρά ενταντική) και δεύτερον – και ίσως κυριότερο -, οι ΙΧήδες σε σέβονται περισσότερο αν φοράς κράνος, σε παίρνουν για επαγγελματία ποδηλάτη ή δεν ξέρω γω τι άλλο περνάει από το μυαλό τους, πάντως αυτό είναι εξακριβωμένο, σε προσέχουν με το κράνος.

    3. Πάρε έναν αριστερό καθρέφτη από αυτούς που μπαίνουν στο τιμόνι (προτείνω Cateye). Μάθε να τον χρησιμοποιείς, είναι με διαφορά το πιο χρήσιμο αξεσουάρ για το ποδήλατο κατά τη γνώμη μου.

    4. Φώτα μπρος-πίσω, όσο πιο δυνατά και καλά γίνεται. Ιδανικό είναι να έχεις δύο μπροστά – δύο πίσω, εκ των οποίων το ένα να αναβοσβήνει.. Θα είσαι σα χριστουγεννιάτικο δέντρο, αλλά το κυριότερο, αρτιμελές χριστουγεννιάτικο δέντρο

    5. Φτερό μόνο πίσω χρειάζεσαι ουσιαστικά.. Αντί να πάρεις δύο φτερά, πάρε ένα ακριβό για πίσω.. Προτείνω X-Blade, τα οποία κανονικά είναι για mountain FS και μονοπάτια στα βουνά, αλλά είναι σούπερ.. Πλήρως ρυθμιζόμενο με δύο σημεία ρύθμισης και από ένα συνθετικό καουτσούκ-πλαστικού το οποίο είναι flexible, που σημαίνει ότι με τους κραδασμούς ή ακόμα και μετά από τράκα ή πτώση, δε θα εμποδίζει την κίνηση του τροχού.. Γύρω στα 27.5 ευρώ κάνει και αξίζει πολύ περισσότερο από δύο φθηνά μπρος-πισώ.. Το μπροστά δεν το χρειάζεσαι κατά τη γνώμη μου, επένδυσε στο πίσω.

    6. Κάνε πεντάλι με χαμηλές σχέσεις στους δίσκους για να έχεις πολλές στροφές ώστε να δυναμώσουν γρήγορα τα πόδια σου και να μην πονάς.. Δηλαδή αντί να πηγαίνεις π.χ με 8η στο πίσω και μικρό δίσκο μπροστά, πήγαινε με 4-5η στο πίσω και μεσαίο δίσκο μπροστά.. Τουλάχιστον στην αρχή…

    7. Οδήγα αμυντικά.. Πάρε δεδομένο ότι όλοι σε γράφουν στα @@ τους, προσπάθησε να προβλέπεις τις κινήσεις τους.. Να είσαι έτοιμος για το χειρότερο από την πλευρά τους.. Θα κάνουν όπισθεν ενώ είσαι πίσω τους, θα σου ανοίξουν την πόρτα μπροστά στη μούρη σου, θα σε προσπερνάνε σύριζα, θα πετάγονται από τα στενά μπροστά σου.. Είναι σαν videogame με ένα ταξάκι 🙂

    8. Το ποδήλατο ΔΕΝ ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΕΞΩ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ… Πάμε άλλη μία: ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΡΚΑΡΟΥΜΕ ΕΞΩ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ

    Υ.Γ: Δε θέλω να το παίξω δάσκαλος..

    Φιλικά

  8. Ιανουαρίου 28, 2007 στο 11:23 μμ

    Φίλε μου σε ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου. Θα μου χρειαστούν να είσαι σίγουρος για αυτό. Για τη μουσική δεν μπορώ να κάνω κάτι για την ώρα. Τα υπόλοιπα θα γίνουν όπως τα λές με τον καιρό. Ειδικά το καθρεφτάκι και το φτερό. Γενικά οδηγώ πολύ αργά (δεν ξέρω αν το έχω ξαναπεί). Μ.Ο. ταχύτητας έχω τα 12 χλμ. έτσι μπορώ και προσέχω περισσότερο, ενώ δεν κουράζομαι/ιδρώνω τόσο πολύ. Τέλος, ναι όπως και με το αμάξι έτσι και με το ποδήλατο οδηγώ πάντα αμυντικά. Ο δάσκαλος της οδήγησης το πρώτο πράγμα που μου έμαθε ειναι ότι όλοι θέλουν το κακό μου! 🙂

    Εντάξει με έπεισες. Θα το βάζω σε παρκινγκ αυτοκινήτων… να δω πόσο θα μου χρεώνει πρώτα 🙂 Σήμερα στο Ναύπλιο που ήμουν και είχα τα ποδήλατα στη σχάρα κατάφερα να βρω μαγαζί να φάμε έτσι ώστε να βλέπω το αμάξι και τα ποδήλατα απο το τζάμι της ταβέρνας…

    ΥΓ: Ήξερες οτι το Megisto 2007 έχει ανάποδο ντεραγιέ; Δηλαδή η πιο «εύκολη ταχύτητα» (για τις μεγάλες ανηφοριές δηλαδή) είναι η 1-8 και όχι η 1-1…

  9. Ιανουαρίου 29, 2007 στο 9:38 πμ

    Όχι δεν το ήξερα, το 2006 έχει κανονικό ντεραγιέ

    Μ.Ο. τα 12 ε? 😛 Με το Megisto θα αυξηθούν σίγουρα όσο θα του παίρνεις τον αέρα..

    Αντε καλές βόλτες!

  10. Ιανουαρίου 31, 2007 στο 3:10 μμ

    Θα διαφωνήσω με το ότι ουσιαστικά μόνο το πίσω φτερό είναι χρήσιμο. Αν ο μπροστινός τροχός δεν είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένος με το σωλήνα του σκελετού, τότε όλη η λάσπη και η μάκα του δρόμου καταλήγει κατευθείαν στο παντελόνι και στα παπούτσια. Όχι και πολύ σικ για να μπεις μετά στο γραφείο σου!

  11. Antonio
    Σεπτεμβρίου 25, 2007 στο 1:54 μμ

    Κάνω χρόνια ποδήλατο και την προηγούμενη εβδομάδα έτυχε να συγκρουστώ με το σακ-βουαγιάς μιας κοπέλας μου δεν έτυχε να κοιτάξει καλά πριν περάσει τον δρόμο !
    Καθώς πήγαινα και σχετικά γρήγορα, το αποτέλεσμα ήταν να προσγειωθώ με το κεφάλι μου στην άσφαλτο ! Οπότε πάντα κράνος όπου και αν πάμε , γιατί απλά δεν ξέρεις πότε θα σου τύχει…Ευτυχώς τα πράγματα δεν ήταν σοβαρά ούτε για μένα ούτε για το Megisto μου…

  12. Σεπτεμβρίου 25, 2007 στο 2:34 μμ

    Antonio, σε ευχαριστώ για το σχόλιο. Είδα στο blog σου πως μένεις στη Βέροια και πως η μορφολογία του εδάφους δεν βοηθάει την οδήγηση με ποδήλατο. Γιατί το λες αυτό;

    Όσο για το κράνος το έχω ξαναπει. Είναι το πιο βασικό εξάρτημα του αναβάτη. Ειδικά με τον τρόπο που οδηγούν οι Αθηναίοι, ακόμα και οι πεζοί το χρειάζονται εδώ που τα λέμε 🙂

  13. Antonio
    Σεπτεμβρίου 25, 2007 στο 5:26 μμ

    Μάλλον κάποιο λάθος κάνεις ! Δεν έχω blog και μένω Θεσσαλονίκη !

  14. Σεπτεμβρίου 25, 2007 στο 6:05 μμ

    Συγνώμη έχεις δίκιο. Απλά μόλις είδα το σχόλιό σου, είδα και ένα trackback link οπότε θεώρησα πως θα είσαι ο ιδιοκτήτης του site που κάνει link σε μένα… 🙂

  1. Φεβρουαρίου 2, 2007 στο 8:08 μμ

Σχολιάστε

